عصر خودرو

وزارت ورزش در تشخیص اهلیت خریداران سرخابی هیچ‌کاره است

مدیرعامل فرابورس درباره امکان واگذاری در این بازار اظهارنظر کند

عصر بازار: نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث اهلیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هیات واگذاری و تصمیم ۳ وزیر حاضر در مجمع این باشگاه‌ها ارتباط داشته و وزارت ورزش همواره خواستار واگذاری سرخابی‌ها در قالب تخصصی اقتصادی بوده است.

مدیرعامل فرابورس درباره امکان واگذاری در این بازار اظهارنظر کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امیر رضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اینکه آیا موضوع بررسی اهلیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به کلاف سردرگم خصوصی سازی در حوزه ورزش تبدیل شده، گفت: موضوع اهلیت سرخابی‌ها در مجموع در حیطه وظایف 3 وزیر حاضر در هیات رییسه مجامع این دو باشگاه و هیات واگذاری ارتباط داشته و تا این لحظه چارچوب‌ها آن چیزی است که برای موضوع اهلیت خریداران بنگاههای دولتی تعریف شده است.

    معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان بر این اعتقاد است که وزارت ورزش در حال حاضر با توجه به نهادهای تصمیم گیر در زمینه واگذاری در جایگاهی نیست که نسبت به واگذاری یا عدم واگذاری سرخابی ها تصمیم گیری کند.

    وی درباره اینکه پیشنهاد وزارت ورزش برای تسهیل واگذاری سرخابی ها چیست و برای اهلیت خریداران چه راهکاری ارایه داده است؟ عنوان کرد: "ما نمی توانیم بگوییم  که هر شخصی هر پیشنهادی داشت هیات واگذاری آن را قبول کند. این دست ما نیست که نظر بدهیم." در عین حال مرجع تصمیم‌گیری هیات واگذاری است که متشکل از سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله سازمان بورس  و ارکان آن و مجلس و خصوصی سازی و غیره است.

    پیشنهاد وزارت ورزش در این زمینه این بوده که واگذاری سرخابی ها تا جایی که امکان دارد، در قالب تخصصی اقتصادی تعریف شده و انجه که برای اهلیت تعریف شده در چارچوب مفاهیم قضایی ،امنیتی و مالی است که ارتباطی به وزارت ورزش ندارد.

    خادم در برابر پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه  ریاست مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزارت اقتصاد عنوان شده، چرا وزارت ورزش در واقع این مجامع را راهبری می‌کند؛ پاسخ داد: با توجه به تنفیذ اختیارات به وزارت ورزش این اقدام صورت می گیرد که به صورت تعاملی است.

    وی در عین حال درباره اینکه آیا موضوع سرخابی ها از دستور کار خصوصی سازی خارج شده و منتفی است؟؛ پاسخ داد:" تا کنون ابلاغیه ای در این زمینه به وزارت ورزش داده نشده است".

    خادم درباره موضوع امکان اجاره باشگاههای استقلال و پرسپولیس نیز گفت: باید ابتدا بطور قطعی این موضوع در اختیار وزارت ورزش قرار گیرد و سپس راهکارها در این زمینه پیگیری شود، ولی پیش از ان دولت باید تعیین تکلیف کند که بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی آیا قرار است سرخابی ها واگذار شوند یا خیر؟ اگر می خواهند واگذار کنند، بحث اجاره دیگر مطرح نیست.

    خادم درباره اینکه آیا بهتر نیست برای رفع شائبه های مزایده های دولتی ، تالوی معاملات فرابورس در بازار پایه مبنای واگذاری قرار گیرد، پاسخ داد: این دو باشگاه برای عرضه از طریق بازار سرمایه بایستی قبل از هرچیز سودآور باشند، اما اینکه آیا تابلوی معاملات بازار سهام می تواند راهکار واگذاری سرخابی ها باشد، باید مدیرعامل فرابورس که عضو هیات واگذاری نیز است، پاسخ دهد.

    وی درباره بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در صورت واگذاری این 2 باشگاه همه بدهی ها به دولت منتقل شده و با تشکیل کمیته ای در این زمینه همه بدهی ها تسویه می شود . بر اسن اساس با تاسیس 2 شرکت جدید پس از واگذاری و انحلال شرکت های قبلی ، از محل وجوهی که از بابت واگذاری به دولت می رسد، این بدهی صفر می شود.

    برچسب ها