عصر خودرو

معاون وزیر نیرو:

استفاده از فاینانس خارجی نقطه ضعف نیست

عصر بازار- فلاحتیان گفت: جاهایی که منابع داخلی اقتضا کند از منابع داخلی و جایی که امکان‌پذیر باشد با شرط انتقال تکنولوژی و قانون حمایت از ساخت داخل از منابع خارجی استفاده می‌کنیم.

استفاده از فاینانس خارجی نقطه ضعف نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره انتقاد بخش خصوصی صنعت برق مبنی بر اینکه دولت به جای سرمایه گذاری مستقیم، از طریق فاینانس مسیر را برای واردات کالاهای خارجی بازمی‌کند، گفت: ما به حسب نیاز و مورد هم سرمایه گذاری مستقیم در صنعت برق انجام می‌دهیم و هم جاهایی که پروژه‌های اجرایی باید انجام شود با توجه به کمبود منابع مالی از فاینانس استفاده می‌کنیم و این نقطه ضعفی نیست.

    وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما اداره صنعت برق کشور است و برای این کار با توجه به کمبود منابع داخلی هم از طریق منابع داخلی و هم خارجی بودجه مورد نیازمان را تامین می‌کنیم.

    فلاحتیان خاطرنشان کرد: جاهایی که منابع داخلی اقتضا کند از منابع داخلی و جایی که امکان‌پذیر باشد با شرط انتقال تکنولوژی و قانون حمایت از ساخت داخل  از منابع خارجی استفاده می‌کنیم.

    هفته گذشته مسئولین سندیکای صنعت برق در نشستی خبری نسبت به جذب فاینانس در صنعت برق ابراز نگرانی کرده و این اقدام را گامی از سوی دولت جهت باز شدن درهای واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت برق از خارج از کشور عنوان کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها