عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

آغاز جانمایی و ساخت واحدهای پایین دستی در عسلویه

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در فاز ۲ عسلویه همزمان با ایجاد صنایع پایین دستی ارزش افزوده مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

آغاز جانمایی و ساخت واحدهای پایین دستی در عسلویه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت  و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شب‌گذشته در اجلاس شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه عسلویه اظهارکرد: تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحدهای پایین دستی همسو با تولیدی شدن طرح های مختلف در بخش بالا دست منجر به کاهش خام فروشی شده و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین خواهدبود.

    وی افزود: با همکاری وزارت نفت به دنبال ایجاد منطقه ای برای جانمایی و ساخت واحدهای پایین دستی پتروشیمی هستیم و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم برنامه ریزی برای مشخص شدن موقعیت مکانی و نیز نحوه تامین خوراک واحدهای پایین دستی را نهایی کنیم.

    شاهدایی تصریح کرد: تامین خوراک و یوتیلیتی مورد نیاز واحدهای پایین دستی دارای اهمیت ویژه ای است وتعامل و همکاری بخشهای بالا دست اثر بخش خواهد بود.

    وی با بیان اینکه مهندسی مفهومی برای ساخت واحدهای جدید ضروری است گفت: واحدهای بالا دستی و پایین دستی پتروشیمی در منطقه عسلویه می توانند افزون بر تامین نیاز داخل به محصولات مختلف پتروشیمی جهش صادراتی را نیز محقق کنند.

    معاون وزیر نفت همچنین صبح امروز به همراه جمعی ازمدیران ارشد این شرکت از طرح های پتروشیمی بوشهر، مرجان و دماوند بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل ساخت این طرح ها قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها