عصر خودرو

ایران LPG بدون مشتری ندارد;

توقف صادرات گاز مایع به ژاپن

عصر بازار- یک مقام مسئول با تایید توقف صادرات گازمایع ایران به ژاپن، گفت: در شرایط فعلی با وجود توقف صادرات گازمایع به ژاپن اما ایران حتی یک تن LPG بدون مشتری ندارد.

توقف صادرات گاز مایع به ژاپن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، احمد مهدوی درباره آخرین وضعیت صادرات گاز مایع ایران در دوران پساتحریم، گفت: در شرایط فعلی مشکلات بیمه و تامین کشتی‌های حمل گاز مایع صادراتی ایران تا حدودی حل شده و در مجموع محدودیتی برای صادرات گاز مایع وجود ندارد.

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در پاسخ به این پرسش  با تایید متوقف ماندن صادرات گاز مایع ایران به ژاپن، اظهار داشت: ژاپن یکی از محتاط ترین کشورها برای لغو تحریم‌های نفتی ایران بوده و ژاپنی ها برای واردات گاز مایع ریسک نمی کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با وجود متوقف ماندن صادرات گاز مایع ایران به ژاپن اما مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر مشتریان زیادی برای خرید گاز مایع ایران در بازار وجود دارد و حتی امکان پاسخگویی به نیاز برخی از مشتریان هم در بازار نداریم.

    مهدوی با یادآوری اینکه هم اکنون صادرات گاز مایع ایران به دلیل بالا بودن تقاضا در بازار به صورت پیش فروش انجام می شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی برای صادرات گاز مایع تامین کشتی بوده اما در طول چند ماه گذشته و با لغو تحریم ها برخی از خریداران گاز مایع این محصول از طریق کشتی‌های خود بارگیری و دریافت کرده اند.

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با وجود توقف صادرات گاز مایع به ژاپن اما ایران حتی یک تن LPG بدون مشتری ندارد.

    در حال حاضر با وجود توقف صادرات گاز مایع ایران به ژاپن اما تمامی قراردادهای فروش نفت خام به پالایشگاه‌های این کشور آسیایی برای سال 2016 میلادی تمدید شده است.

    علاوه بر این، پس از انجام مذاکرات نفتی ایران با دو شرکت «اینپکس و ماروبنی» ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح توسعه‌ای بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران، دور جدید فعالیت شرکت‌های ژاپنی در حوزه صنایع پالایش نفت کشور هم آغاز شده است.

    همزمان با آغاز فعالیت شرکت JCCP ژاپن پس از 6 سال توقف در صنعت پالایش نفت ایران، دور جدید مذاکرات با شرکت «جی اس نیپون» ژاپن به منظور مشارکت در طرح کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه تبریز آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها