عصر خودرو

زینمنس، نیروگاه «جلال» در شهرستان دماوند را تامین اعتبار می کند

عصر بازار- نایب رئیس هیات مدیره موسسه اندوخته شاهد گفت: در سفر هیات اقتصادی ایران به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی، مذاکراتی برای فاینانس (تامین مالی) نیروگاه جلال انجام شد که در این میان، همکاری با شرکت زیمنس به زودی به مرحله امضای قرارداد خواهد رسید.

زینمنس، نیروگاه «جلال» در شهرستان دماوند را تامین اعتبار می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا آیت‌اللهی روز چهارشنبه  سرمایه مورد نیاز برای فاز نخست نیروگاه جلال - که در استان تهران شهرستان دماوند جانمایی شده است را 330 تا 350 میلیون یورو ذکر کرد.
    وی با بیان اینکه اکنون این نیروگاه جانمایی و زمین و آب آن تامین شده است، گفت: در این سفر با شرکت هایی که توانایی تامین مالی نیروگاه های بزرگ را دارند مذاکراتی انجام شد.
    آیت اللهی در ارتباط با دستاوردهای این سفر گفت: در سفر به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی، تفاهم هایی برای تامین خمیر کاغذ برای صنایع کاغذ سازی کشور و همچنین تامین قراضه برای صنایع فولاد انجام شد.
    وی افزود: در دیدارهای دوجانبه، شرکت های تابعه موسسه اندوخته شاهد برای جذب سرمایه به طرف های خارجی معرفی شد و در مواردی نیز طرف های مذاکره اظهار علاقه کردند؛ در این موارد مقرر شد اطلاعات تکمیلی برای آنها ارسال شود؛ پیش بینی های لازم نیز انجام شد تا آنها به ایران سفر کنند تا کارهای نهایی انجام شود.
    آیت اللهی ادامه داد: همچنین در این سفر در بخش حمل و نقل کالاهای صادراتی و شناسایی بازارهای صادراتی برای شرکت های تابعه موسسه اندوخته شاهد، مذاکراتی انجام شد که ادامه این مذاکرات به مبادله اطلاعات و بررسی امکانات پیشنهاددهندگان موکول شد.
    مؤسسه اندوخته شاهد بعنوان سهامدار عمده شرکت شاهد شناخته می شود؛ این شرکت در سال 1363 با هدف جمع آوری بخشی از پس‌اندازها و دارایی‌های فرزندان شهدا باهدف سرمایه‌گذاری و حفظ اصل دارایی و ایجاد ارزش افزوده برای آنها تشکیل شد؛ این شرکت اکنون در پنج محور هلدینگ بازرگانی، هلدینگ ساختمان و املاک، هلدینگ سرمایه‌گذاری، هلدینگ فرآوری و توسعه ابنیه و هلدینگ سوخت و انرژی فعالیت می کند.
    هیات سیاسی - اقتصادی ایران هفته گذشته متشکل از 60 فعال اقتصادی به سرپرستی محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران همراه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرد.
    هیات اقتصادی ایران در این سفر علاوه بر حضور در همایش های تجاری، در دیدارهای رو در رو با همتایان خود در کشور میزبان شرکت کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها