عصر خودرو

چگونگی توسعه فاز نخست میدانهای نفتی آزادگان شمالی و یادآوران

عصر بازار- چگونگی طرح توسعه فاز نخست میدانهای نفتی مشترک آزادگان شمالی و یادآوران در چارچوب قرارداد بیع متقابل، در جلسه شورای اقتصاد بررسی و تصمیمهای مقتضی نیز درباره این ٢ طرح گرفته شد.

چگونگی توسعه فاز نخست میدانهای نفتی آزادگان شمالی و یادآوران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، جلسه شورای اقتصاد، عصر دیروز (سه‌شنبه، ١٨ خردادماه) به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

    وی در این جلسه با اشاره به وجود بیش از 500 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه راکد و نیمه تمام عمرانی در کشور گفت: امکان اجرا و تکمیل این طرحها با بودجه دولت وجود ندارد و نیازمند آن هستیم که راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنیم.

    جهانگیری با اشاره به اصلاح مصوبه شورا در خصوص دستورالعمل شرائط واگذاری طرحهای نیمه تمام، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استانداریها، دستگاههای مرتبط و بخش خصوصی خواست با تلاش جدی به دنبال اجرای این دستورالعمل باشند تا شاهد واگذاری طرحهای نیمه تمام به بخش غیردولتی و تکمیل این پروژه ها باشیم.

    معاون اول رئیس جمهوری افزود: واگذاری طرحهای نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی به معنای فروش این طرحها نیست، بلکه دولت می‌خواهد با بخش خصوصی در تکمیل این طرحها مشارکت کند و این بخش پس از چند سال بهره‌برداری می‌تواند این طرحها را به دولت بازگرداند.

    در این جلسه که وزیران نفت، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند، مصوبه شورای اقتصاد موضوع دستورالعمل شرائط واگذاری طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال برخی اصلاحات، این دستورعمل تصویب شد.

    در این نشست همچنین طرح توسعه فاز نخست میدانهای نفتی مشترک آزادگان شمالی و یادآوران در چارچوب قرارداد بیع متقابل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمهای مقتضی درباره این ٢ طرح اتخاذ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها