عصر خودرو

آمارهای گمرکی نشان داد;

رشد صادرات فولاد چین در ماه می

عصر بازار- آمار گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات فولاد و واردات سنگ‌آهن این کشور در ماه می‌ نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است.

رشد صادرات فولاد چین در ماه می
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار گمرک چین در روز چهارشنبه نشان می‌دهد، صادرات فولاد چین در ماه می با رشدی 3.7 درصدی به 9.42 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ‌آهن چین در ماه می با 3.4 درصد رشد به 86.75 میلیون تن رسیده است که بیشترین مقدار از ماه دسامبر بوده است. میزان حمل‌ونقل دریایی چین در 5 ماه نخست سال جاری با رشدی 9.1 درصدی نسبت به سال گذشته به 412.14 تن رسیده است.

    در میان رشد تقاضای فصلی و قیمت‌های بالاتر، کارخانه‌های فولاد چین به تولید خود شتاب بیشتری دادند تا تقاضای سنگ‌آهن تقویت شده و واردات این ماده اولیه به بالای 80 میلیون تن در ماه جاری برسد.

    بر اساس آمار اداره کل گمرک چین، کل صادرات فولاد چین در 5 ماه نخست سال جاری با رشدی 6.4 درصدی به 46.28 میلیون تن رسید. تقویت صادرات چین خشم رقبای جهانی این کشور را برانگیخته است؛ به طوری که این کشورها چین را به دلیل صادرات ارزان بعد از کندی تقاضای داخلی متهم می‌کنند.
    دانیل هاینز، تحلیلگر کالای ANZ اعلام کرد: «کاهش میزان صادرات فولاد از سوی آمریکا و اروپا بوده است که تنها 10 درصد از کل صادرات فولاد را در اختیار دارند. ما همچنان شاهد صادرات قدرتمند فولاد از جنوب شرق آسیا و علی‌الخصوص چین هستیم.»

    صادرات فولد چین در سال 2015 به 112 میلیون تن رسیده بود.

    کره‌جنوبی بزرگترین مشتری فولاد چین محسوب می‌شود، به طوری که سال گذشته 13.5 میلیون تن فولاد از این کشور وارد کرده است این در حالی است که آمریکا تنها 2.35 میلیون تن واردات فولاد از چین داشته است.

    فولاد در اواخر آوریل نسبت به پایین‌ترین قیمت یک دهه اخیر خود در دسامبر سال گذشته 80 درصد رشد داشته و باعث شده تا کارخانه‌های فولاد تولیدات خود را افزایش دهند. دولت چین با اعمال اقدامات جدید و تقویت همکاری بین‌المللی موجب محدود کردن ظرفیت تولید فولاد و از رده خارج کردن شرکت‌های ضعیف دولتی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها