عصر خودرو

آغاز معاملات بورس در سایه تردیدها

عصر بازار- آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری در شرایطی آغاز می شود که با توجه به افت چند روز اخیر شاخص و تشکیل موج جدیدی از بی اعتمادی ها، انتظار می رود روزی کم رمق برای بازار سهام رقم بخورد.

آغاز معاملات بورس در سایه تردیدها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز می‌شود که از ابتدای هفته بازار رونق چندانی نداشت و روزهای کم رمقی برای بورس رقم خورد. این در حالی است که افت قیمت سهام شرکت‌ها و اخبار مثبت پیرامون صنایع مختلف باعث شده بازار در شرایط مطلوبی برای خرید سهم قرار بگیرد. اما مساله ای که باعث شده بازار در مدار نزولی در حرکت باشد بدبینی سهامداران نسبت به بهبود شرایط بازار است. در این شرایط بازار نیاز به تزریق اندکی نقدینگی داشته تا مجددا در مدار صعودی قرار بگیرد.

    از سویی دیگر امروز بازار معاملاتی فرابورس میزیان عرضه اولیه 10 درصد سهام «وهور» خواهد بود که به نظر می رسد سهامداران به منظور تامین نقدینگی جهت شرکت در این فرایند به عرضه سهام اقدام کنند.

    اما در بازارهای جهانی قیمت جهانی نفت بار دیگر رکوردشکنی کرد و بعد از ماه ها وارد کانال 51 دلاری شد. در بازار جهانی طلا قیمت هر انس از این فلز گرانبها با رشد 4 دلار و 45 سنتی به 1250 دلار رسید. اما در بازار فلزات اساسی از میان 5فلز کلیدی مس و نیکل با افت قیمت مواجه شدند و در مقابل سرب، روی و آلومینیوم رشد قیمت را تجربه کردند.

    در میان صنایع بازار انتظار می رود تحت تاثیر رشد قیمت جهانی نفت شاهد توجه سهامداران به پالایشی ها باشیم و اکثر نمادهای این گروه با رشد قیمت مواجه شوند. در کنار این مساله مدیر عامل «شبندر» بعد از اصلاح صورت های مالی با ارائه توضیحاتی کوتاه اقدام به شفاف سازی در خصوص تبدیل زیان 20 ریالی به سود 17 ریالی کرد تا نماد این شرکت آماده بازگشایی شود.

    نمادهای زیر مجموعه گروه بیمه اگرچه این روزها بر مدار اصلاح قیمت ها حرکت ها می کنند اما پیش بینی می شود در واکنش به صحبت های رئیس بیمه مرکزی مبنی بر تهیه برنامه جامع توسعه صنعت بیمه و عدم دنباله روی از شرکت های بین المللی و نظارت جدی و حمایت از شرکت های بیمه ای، در معاملات روز جاری مورد توجه قرار گرفته و شاهد افزایش حجم معاملات در این گروه باشیم.

    در گروه خودرو با وجود حجم بالای معاملات کماکان شاهد افزایش عرضه‌ها و به تبع آن افت قیمت‌ها هستیم، اما انتظار می‌رود با قطعی شدن قرارداد سایپا با سیتروئن شاهد بهبود معاملات این گروه باشیم. در همین حال شرکت سایپا کاشان که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «خساپا» به حساب می آید و آماده واگذاری به سیتروئن است، افزایش سرمایه 120درصدی از محل تجدید ارزیابی ها و دارایی ها را اعلام کرد.

    در گروه بانک و موسسات اعتباری روزهای کم رمق کماکان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امروز نیز همانند روزهای قبل حجم و ارزش معاملات با افت مواجه شود. ضمن اینکه روز گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی با عنوان آسیب‌شناسی نظام بانکی با محوریت جلوگیری از توقف و ورشکستگی پیشنهاداتی داد که می‌تواند مورد بررسی گیرد تا شاهد خروج بانک‌ها از بحران باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام تحت تاثیر روزهای کم‌رمق هفته جاری اندکی محتاطانه آغاز شده و در ادامه متعادل شود اما مساله ای که بیش از هر عاملی ممکن است روند معاملات امروز را تحت تاثیر قرار دهد عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور است. با این وجود برای آخرین روز معاملاتی هفته روزی آرام و کم رمق پیش‌بینی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها