عصر خودرو

معاون نظارت حقوقی سازمان خصوصی‌سازی:

پای واگذاری المهدی و معادن بافق ایستاده‌ایم

عصر بازار- معاون نظارت حقوقی سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از اینکه برخی از نمایندگان مجلس قبل مانعی جدی بر سر راه خصوصی سازی بوده اند، گفت: سازمان خصوصی سازی پای واگذاری آلومینیوم المهدی و معادن سنگ آهن مرکزی ایستاده است.

پای واگذاری المهدی و معادن بافق ایستاده‌ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاون نظارت حقوقی سازمان خصوصی‌سازی در گفت وگو با اقتصادنیوز، با انتقاد از اینکه برخی از نمایندگان مجلس قبل مانعی جدی بر سر راه خصوصی سازی بوده اند، گفت: سازمان خصوصی سازی پای واگذاری آلومینیوم المهدی و معادن سنگ آهن مرکزی ایستاده است.

    زهره عالی‌پور گفت: پس از واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی، برخی از نمایندگان مجلس قبل به خریدار آن تهمت های ناروایی زدند خواستند تا این واگذاری ابطال شود اما سازمان خصوصی سازی چون معتقد بود این کارخانه را به بخش خصوصی واقعی واگذار کرده پای آن ایستاد و توانست در مراجع عالی اثبات کند که این واگذاری بدون اشکال بوده و خریدار آن از اهلیت لازم برخوردار است.

    او گفت: در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران هم همین اتفاق رخ داد. بخش خصوصی که دارای شرایط تمام و کمال برای خرید این معدن بود، وارد عمل شد و این معدن را خریداری کرد اما متاسفانه برخی از شرکت های شبه دولتی با تحریک مردم، فضای شهر بافق را امنیتی کردند و اجازه ندادند تا این واگذاری به خوبی پیش رود.

    عالی‌پور افزود: ما هنوز معتقدیم که فرد خریدار معدن سنگ آهن بافق از اهلیت لازم برخوردار بوده و مالک آن است و منتظریم که فضای امنیتی مساعد شود تا خریدار برنامه های توسعه ای خود را در آنجا به پیش ببرد. از زمانی هم که این معدن به فروش رفته کلیه امور مالی با خریدار هماهنگ شده و باید به حساب او واریز شود.


    او گفت: یکی از مواردی که در برخی محافل کارشناسی از آن سخن به میان می آید این است که تیم مستقر در سازمان خصوصی سازی از جسارت لازم برخوردار نیستند این در حالیست که کم لطفی می کنند چرا که در طول 2.5 سال گذشته تمام تلاشمان این بوده که از حق و حقوق بخش خصوصی صیانت کرده و قانون اصل 44 را پاس داریم نه اینکه سازمان را به بهشت شرکت های شبه دولتی تبدیل کنیم.

    عالی‌پور تصریح کرد: در این مدت تا توانسته ایم برای احقاق حقوق بخش خصوصی به نهادهای مختلف پاسخ داده ام و وقت وانرژی خود را صرف حقانیت این بخش کرده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها