عصر خودرو

نفت آمریکا به آسیا رسید

عصر بازار- ایالت متحده آمریکا بازی جدیدی را برای صادرات نفت خود شروع کرده است.

نفت آمریکا به آسیا رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، پس از 4 سال محدودیت صادرات نفت آمریکا در دسامبر سال گذشته برداشته شد . از آن زمان تاکنون صادرات این کشور  به غیر از کانادا 7 برابر افزایش یافته است.

     صادرات بی مهابای نفت از سوی آمریکا، بازار نفت جهان را افسرده کرده است. آمریکا علاوه بر اینکه تولید نفت خود را کاهش نداده ،بلکه آنقدر تولید کرده که قیمت نفت به کمترین میزان در 13 سال گذشته رسیده است.

    کارشناسان نفت طرف مشورت دولت آمریکا معتقدند که آمریکا باید صادرات خود را افزایش دهد،حال آنکه جهان اکنون با انبوهی از نفت مواجه است .

    درواقع این توصیه ها سبب ده تا آمریکا در ماه می صادرات خود را افزایش دهد. در حالی که این کشور تاکنون تنها به کانادا از سال 2000 نفت صادر می کرد.

    این کشور در ماه می 15 میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادرات کرده که فقط 7 میلیون و 70 هزار بشکه آن  به کانادا رفته است. ژاپن و ایتالیا بیشترین خرید نفت را از آمریکا داشته اند. هر کدام بیش از یک میلیون بشکه نفت از آمریکا را وارد کرده اند.

    جالب اینکه آمریکا 75 هزار بشکه به کشورهای حاشیه خزر داشته است. صادرات به این کشور از فوریه 17 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

    برخی کارشناسناسان می گویند که آمریکا خود را آماده کرده تا قیمت نفت بالا برود،در اینصورت تقاضا برای نفت خام آمریکا نیز افزایش پیدا می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها