عصر خودرو

بیشترین قیمت ۷ ماه گذشته;

نفت به ۵۱ دلار نزدیک شد

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز از بالاترین قیمت ماه نوامبر که روز گذشته ثبت شد، پیشی گرفت و بشکه‌ای ۵۰.۸۸ دلار فروخته شد.

نفت به ۵۱ دلار نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، از آنجایی‌که احساس حاکم بر بازار با عواملی نظیر حملات به زیرساخت‌های نفتی نیجریه و پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا تقویت شده است، قیمت نفت برنت در نزدیکی بالاترین قیمت در 7 ماه گذشته در نوسان است و اکثر افزایش‌های روز گذشته خود را حفظ کرده است.

    هر بشکه نفت برنت با 33 سنت افزایش 50.88دلار فروخته شد که از بالاترین قیمت روز گذشته 50.83 ، دلار بیشتر است. روز گذشته نفت برنت بالاترین قیمت از ماه نوامبر را ثبت کرد. نفت خام آمریکا نیز با 27 سنت کاهش 49.96 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    به نوشته این گزارش، کارهای اولیه‌ای روز دوشنبه در جریان بود تا 3 پالایشگاه‌ فرانسوی توتال که در اثر اعتصاب فعالیت‌شان را متوقف کرده بودند، دوباره کار خود را شروع کنند. این توقف به افزایش تقاضا برای نفت خام منجر شد.

    به دنبال توقف عرضه در کانادا، ونزوئلا، لیبی و نیجریه، قیمت نفت خام نسبت به پایین‌ترین رقم امسال 85 درصد افزایش یافت.

    به گفته منابع آگاه، تولید نفت بونی لایت نیجریه در اثر حملات به زیرساخت‌های خط لوله‌ای این کشور، به طور تخمینی 170 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

    تاجران نیز می‌گویند درحالی‌که اوپک نتوانست بر سر یک استراتژی روشن در مورد تولید نفت به توافق برسد، اما عربستان متعهد شده است که نفت خود را در حمایت از قیمت نفت به بازار سرازیر نکند.

    تضعیف ارزش دلار دیگر عامل افزایش قیمت نفت عنوان شده است. ارزش دلار امروز به نزدیکی کمترین رقم در 4 هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی رسید. جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا بدون اشاره به زمان افزایش نرخ بهره بانکی این کشور، گفت افزایش نرخ بهره انجام می‌شود.

    نظرسنجی اولیه رویترز نشان می‌دهد ذخایر نفت آمریکا احتمالا در هفته گذشته به 3.5 میلیون بشکه کاهش یافته است و سومین هفته متوالی کاهشی را ثبت می‌کند.

    از طرفی تاجران در انتظار انتشار آمارهای تجاری چین برای ماه می هستند که فردا منتشر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها