عصر خودرو

مصوبات جدید صندوق توسعه ملی;

اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان به تولید

عصر بازار- در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور، ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات کالاهای ایرانی اختصاص یافت.

اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان به تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، 2500 میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات کالاهای ایرانی و 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش طرح های توسعه ای کشاورزی و صنعتی در جلسه امروز هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست حسن روحانی اختصاص یافت.

    سید صفدر حسینی؛رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با ارائه گزارشی از منابع، مصارف و اقدامات این صندوق تا پایان سال 1394 گفت: تمامی ارکان صندوق توسعه ملی نسبت به فعالیت شفاف و قانونی این صندوق اجماع نظر دارند.

    رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین با ارائه گزارشی از چگونگی تامین مالی پروژه های مختلف از جمله طرح‌های نیروگاهی، کشاورزی و گردشگری و غیره خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم قراردادها با بانکها و تامین مالی طرح ها و پروژه ها، فنی و حقوقی، دارای منطق اقتصادی بوده و در حال حاضر صندوق توسعه ملی هیچ معوقه ارزی و ریالی ندارد.

    وی همچنین ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای همکاری با صندوق‌های بین‌المللی در راستای بهره‌گیری از فرصت‌های جدید ایجاد شده در مناسبات بین‌المللی پس از برجام را تشریح کرد. در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی، صورتهای مالی سال های 1392 و 1393 و بودجه سال 1395 این صندوق به تصویب رسید.

    همچنین با تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی، در سال جاری 2500 میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات کالاهای ایرانی و 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش طرح های توسعه ای کشاورزی و صنعتی اختصاص یافت. در این جلسه سیاست های سرمایه گذاری و چگونگی همکاری صندوق با نهادها و موسسات مالی خارجی برای تامین مالی پروژه های داخلی نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها