عصر خودرو

مقام نیجریه ای:

تولید نفت نیجریه در معرض خطر جدی است

عصر بازار- « گاربا محمد»سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه گفت: به دنبال حملات گروه های مسلح در منطقه « دلتا» تولید نفت نیجریه در معرض خطر جدی است.

تولید نفت نیجریه در معرض خطر جدی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، « گاربا محمد»سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه افزود: تولید نفت خام نیجریه از 2.2 میلیون بشکه در روز به 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.
    سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه تاکید کرد: بنابراین به دنبال تشدید خشونت ها در منطقه « دلتا»، میزان تولید نفت نیجریه باکاهش نیم میلیون بشکه در روز مواجه شده است که بسیار هشداردهنده است.
    پیشتر «ایبه کاچیکوا» وزیر منابع نفتی نیجریه تاکید کرده بود: تشدید خشونت ها در این منطقه و عدم به روز رسانی تاسیسات نفتی، دو عاملی است که بر روند کاهشی تولید نفت، اثرگذار بوده است.
    در همین خصوص، «فرانسیس جانسون» رئیس مجمع گاز و منابع طبیعی نیجریه نیز تاکید کرده بود: نیجریه منابع مالی زیادی را بر اثر این حملات از دست می دهد و من از دولت و شرکت های چندملیتی فعال در این منطقه می خواهم با بهره گیری از فناوری های نوین با غارت نفت خام و حملات به سکوهای نفتی، مقابله کند.
    این در حالی است که حمله افراد مسلح ناشناس به تاسیسات نفتی شرکت ایتالیایی «انی» فعال در منطقه «دلتا»، این منطقه را تبدیل به مکانی ناامن کرده است.
    این نخستین بار نیست که افراد مسلح ناشناس به تاسیسات نفتی شرکت های خارجی فعال در این منطقه، حمله می کنند. پیشتر و به دنبال حملات شبه نظامیان به این سکوی نفتی متعلق به آمریکا در جنوب نیجریه، پنج نیروی پلیس و سه سربازی که مسئولیت محافظت از این سکو را به عهده داشتند در تبادل آتش با مهاجمان جان خود را از دست دادند.
    حمله به سکوی نفتی شورون، تازه ترین حمله به تاسیسات نفتی این کشور آفریقایی صادر کننده نفت است.
    گروه موسوم به «انتقام گیرندگان دلتای نیجر» بارها به تاسیسات نفتی در این منطقه نفت خیز حمله کرده اند.
    پیشتر «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه وعده داده بود گروه هایی را که به تاسیسات نفتی در منطقه دلتا که بیشترین نفت کشور را تولید می کند، آسیب می زنند، سرکوب کند.
    در همین خصوص، دفتر رئیس جمهوری نیجریه تصریح کرده بود: نیروی دریایی نیجریه مستقر در این منطقه موظف شده است تا با هماهنگی نیروهای ویژه با حملات شورشیان به تاسیسات نفتی این منطقه مقابله کند.
    بیانیه دفتررئیس جمهوری نیجریه بر عزم دولت برای مقابله با این حملات و محافظت از تاسیسات نفتی تاکید کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها