عصر خودرو

ثروتمندترین زنان ایرانی

عصر بازار- ایرانیان در هر کجای دنیا باشند می‌توانند خوش بدرخشند؛ این لیست در مورد موفقترین و پردرآمدترین زنان ایرانی در خارج از ایران است.

ثروتمندترین زنان ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ساعت 24، از قدیم گفته اند که هنر نزد ایرانیان است و بس و ایرانیان در هر کجای دنیا باشند می توانند خوش بدرخشند. این لیست در مورد موفق ترین و پر درآمدترین زنان ایرانی در خارج از ایران است.


    * ثریا دارابی یکی از بنیان گذاران شرکت "زدی" شرکتی در مورد تولید غذا با استایل و آگاهی کامل از این مواد غذایی است. البته این شرکت ایده ی تکمیل شده ی سایت قبلی این خانم به نام " فوود اسپاتینگ " می باشد که در آن مردم عکس غذایی را که در هر نقطه از جهان خورده بودند را به اشتراک می گذاشتند و شخصا آن را تبلیغ می کردند. ثریا دارابی کار خود را با مدیریت دیجیتال و مسئوول روابط عمومی و بازازیاب در نیویورک تایمز شروع کرد که به خاطر فعالیت در این زمینه با هر جنبه ای از دنیای دیجیتال آشنا شد. ثریا لیسانس هنر خود را از دانشگاه جرج تاون گرفته است و هم اکنون در بروکلین زندگی می کند.

     

    * سیما ضرغامی یک زن ایرانی آمریکایی است یک تهیه کننده ی شبکه های کابلی است که از سال 2006 ریاست شبکه ی نیکلدئون و ویاکام را به عهده دارد. در سال 1985 ضرغامی به عنوان برنامه ریز به استخدام نیکلدئون درآمد ولی کم کم با پیشرفت در این شبکه ی معروف به ریاست، برنامه ریز خلاقیت و شبکه و بازاریابی آن رسید. در سال 2006 او به عنوان چهره ی برتر در شبکه های کابلی شناخته شد.

     

    * رکسانا ورزان در حال حاضر مسئولیت استارت آپ های مایکروسافت را در فرانسه به عهده دارد و برنامه های Bizspark و Ventures زیر نظر او گسترش پیدا می کنند. در سال 2013سایت Business Insider او را به عنوان 30 زن برتر در زمینه ی تکنولوژیک که زیر 30 سال سن دارند معرفی کرد. قبل از ملحق شدن به مایکروسافت او در تعدادی استارت آپ در اروپا فعالیت داشته است. همچنین او سردبیر TechCrunch France بوده و چندیدن و چند فعالیت دیگر در زمینه ی تکنولوژیک داشته است. او از دانشگاه UCLA ، مدرسه ی اقتصاد لندن و ... مدارک معتبر بین المللی دارد.

    * پریسا تبریز متولد 1983 متخصص امنیت شبکه و کامپیوتر است. مجله فوربس او را بین 30 زن برتر زیر 30 سال در زمینه ی تکنولوژیک می شناسد. او هم با گوگل همکاری می کند وهم پروژه های شخصی را به انجام می رساند. او سر مجموعه ی تیم امنیت کروم می باشد. همکاری او با گوگل فقط چند ماه بعد از فارغ التحصیلی اتفاق افتاده است. لقب او در دنیای کامپیوتر شاهدخت امنیت است (security prnicess) می باشد.

    * داستان زندگی شهرزاد رفعتی CEO و تکنسین برجسته ی 34 ساله ی ایرانی بسیار الهام بخش است. شهرزاد رفعتی در سنین نوجوانی از تهران به ونکوور مهاجرت کرد و تسلط بسیار پایینی بر روی زبان انگلیسی داشت با این وجود به سرعت بر علوم کامپیوتر تسلط پیدا کرد و عاشق صنایع الکترونیک شد. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 2005 شرکت شخصی خود را تاسیس کرد با نام Broadband TV که هم اکنون نزدیک به 80نفر در آن فعالیت می کنند.

     

    * انوشه انصاری 12 سپتامبر 1966 در مشهد به دنیا آمد. وی رییس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور است. او همچنین از بنیانگذاران و رییس Prodea systems است. او مدرک ارشد خود را در زمینه ی مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد و در حال اخذ دومین مدرک ارشد خود در زمینه ی علم ستاره شناسی از دانشگاه سوئین بورن می باشد. او در سال 2000 از طرف مجله ی زن شاغل به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است و در سال  2015 جامعه ی ملی فضایی آمریکا جایزه ی پیشگام فضا را به انوشه انصاری تقدیم کرد. او اولین زن گردشگر فضایی است.


     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها