عصر خودرو

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

بخش خصوصی ۳۵۰۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد

عصر بازار- عضو هیئت عامل و معاونت امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد.

بخش خصوصی ۳۵۰۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جلیل اسلامی پیش از ظهر سه شنبه درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اظهار داشت: در همه جای دنیا، بنادر نقش کلیدی و اساسی در توسعه کشور دارند و به عنوان یک نقطه کلیدی برای توسعه منطقه ایفای نقش می کنند.

    وی با اشاره به نقش ترانزیتی، ملی و فراملی بنادر اظهار داشت: اهداف کلان سازمان در توسعه بنادر، تقویت زیرساخت های تجاری کشور بنا شده است و افزایش ظرفیت های حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های تجاری کشور در حوزه ترانزیت از جمله برنامه هاست.

    وی با بیان اینکه ظرفیت تجاری بنادر کشور 210 میلیون تن است اظهار داشت: درحال حاضر ظرفیت تجاری کشور 160 میلیون تن است و این به آن معنی است ظرفیت های بنادر بیشتر از ظرفیت های تجاری کشور است و باید در برخی شقوق از جمله ساخت کانتینر اقدام شود.

    اسلامی گفت: امسال در پایانه های بندر شهید رجایی، بوشهر و چابهار نسبت به ایجاد ظرفیت تجاری، توسعه بندر شرق گامهایی برداشته شده است و ظرفیت کانتینری بنادر افزایش یافته است.

    وی با اظهار اینکه تحریم ها در عملکرد بنادر شمال کشور در سال های اخیر تاثیرات خاص خود را گذاشته است، افزود: خوشبختانه ظرفیت سرمایه گذاری در بنادر کشور به شدت افزایش یافته و همه این سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی در حال انجام است.

    وی افزود: در سال های اخیر همه فراخوان ها از شکل مذاکره به فراخوان های عمومی تبدیل شده و خوشبختانه در سال گذشته بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بنادر کشور انجام شده است.

    عضو هیئت عامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور با تاکید بر اینکه نوشهر باید نقش خود را بازیابی کند تصریح کرد: ظرفیت سازی ها بهانه ای برای توسعه تجارت، حمل و نقل کالا، ایجاد شغل برای منطقه است.

    اسلامی از بندر نوشهر به عنوان بندر شهری یادکرد و گفت: این نوع یکی از پیچیده ترین نوع بنادر به شمار می رود و راه نجات بندر، راه دسترسی است.

    اسلامی اظهار داشت: آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این که شبکه های ایجاد تسهیلات برای جاری سازی تجارت در بندر نوشهر توسعه یابد و این امر همکاری های بین منطقه ای را نیازمند است.

    عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور یادآور شد: اگر همکاری بین بخشی سازمان ها خوب شکل گیرد، بندر نوشهر سکوی حرکت و پرتاب را برای بازخوانی نقش خود خواهد یافت.

    وی انجام وظیفه برای موضوعات حاکمیتی  را از دیگر مسائل برشمرد و گفت: مباحث دریایی، محیطی زیستی، سواحل و غیره باید به صورت متمرکز مدنظر قرار گیرد.

    اسلامی افزود: فاکتورهای مختلف سبب شده تا فرصت هایی برای بنادر ایجاد شود وباید راه کارهای ایجاد ظرفیت ها در بندر نوشهر فراهم شود.

    در این مراسم سیاوش رضوانی به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران معرفی و از تلاش های منوچهر تاتینا مدیرکل قبلی تقدیر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها