عصر خودرو

دو شب طلایی در راه است؛

جانت یلن پشت فرمان بازار طلا و دلار

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی طلا و دلار در روزهای آینده تحت تاثیر سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

جانت یلن پشت فرمان بازار طلا و دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در هفته پیش رو سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا که از دوشنبه شب آغاز شده می تواند تاثیر بسیار زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

    البته این در شرایطی است که نگاه های بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نیز به نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در روزهای 14 و 15 ژوئن خواهد بود.

    قیمت طلا روز جمعه با افزایش 2 درصدی روبرو شد که این بیشترین رشد قیمت طلا در یک روز طی 3 ماه اخیر به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار در پی انتشار آمارهای ناامید کننده وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

    اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2010 میلادی به شمار می رود. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده بودند که آمریکا در ماه نمی 164 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

    اقتصاد آمریکا در ماه آوریل 123 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن به کمتر از 4 درصد رسیده است. این رقم پیش از انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا به بیش از 21 درصد رسیده بود.

    احتمال افزایش نرخ بهره در نشست جولای نیز به 32 درصد کاهش یافته است، این رقم نیز پیش از این 58 درصد اعلام شده بود.

    طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا واکنش نشان می دهد. قیمت طلا در هفته گذشته با 26.20 دلار افزایش به بیش از 1244 دلار رسیده است که رشدی معادل 2.1 درصد داشته است.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین به خصوص نرخ تورم و وضعیت تجارت خارجی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    امروز (سه شنبه) نیز بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره جدید را اعلام می کند. روز هم چهارشنبه آمارهای مازاد تجاری چین اعلام می شود. این در شرایطی است که طی روز پنجشنبه بانک مرکزی نیوزلند تصمیم خود در خصوص نرخ بهره را اعلام می کند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها