عصر خودرو

بر اساس ادعای مقامات ابوظبی;

رشد اقتصادی امارات سال آینده شتاب می‌گیرد

عصر بازار- در پی احیای برخی پروژه‌های به تعویق افتاده،‌ شامل ساخت شعبه‌ای از موزه گوئینگهام، رشد اقتصادی ابوظبی در سال‌ آینده شتاب خواهد گرفت.

رشد اقتصادی امارات سال آینده شتاب می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علی ماجد المنصوری، سرپرست وزارت توسعه اقتصادی امارات اعلام کرد، این کشور که شش درصد از مخازن نفتی جهان را در اختیار دارد، در نظر دارد در پایان سال جاری و ابتدای سال 2017 قراردادی را برای ساخت شعبه‌ای از موزه گوئینگهام به امضا برساند. گوئینگهام در مرکز فرهنگی امارات در جزیره سعدیات و در کنار شعبه لوور و موزه ملی زائد ساخته خواهد شد.


    همانند دیگر صادرکنندگان نفت منطقه، مقامات ابوظبی از زمان سقوط قیمت نفت به زیر بشکه‌ای 30 دلار، هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند. اقداماتی که مورد توجه صندوق‌ بین‌المللی پول قرار گرفته؛ به طوری که این صندوق ماه گذشته اعلام کرده امارات که دومین صندوق سرمایه دنیا را در اختیار دارد می‌تواند از پس تثبیت مالی تدریجی برآید.

    المنصوری که همچنین عضو شورای اجرای ابوظبی،‌ بدنه تصمیم‌گیری این شیخ‌نشین است، اعلام کرد: «ما دوران سختی را پشت سر گذاشتیم. بودجه ما همچنان قدرتمند است. اکثر پروژه‌های ما هنوز وجود دارد و پروژه‌های کوچکتر دیگر در حال جابجایی هستند. اقتصاد در حال رشد است.»

    المنصوری انتظار دارد تا رشد اقتصادی در سال 2017 به 5 درصد برسد. این در حالی است که در سال جاری رشد اقتصادی 2 درصد بوده است. در سال 2015، ابوظبی هزینه‌های خود را 20 درصد کاهش داد و در سال جاری نیز 17 درصد دیگر از هزینه‌های خود را کم کرد. این میزان بیشتر از کاهش 14 درصدی هزینه‌های عربستان بوده است.

    شرکت خدمات سرمایه‌گذاری مودیز، با استناد به بافرهای مالی بسیار قدرتمند امارات، رتبه اعتباری این کشور را در ماه می Aa2 اعلام کرد. ماتیاس آنگونین اقتصاددان مودیز ماه گذشته اعلام کرد در میان فشار برای حمایت از رشد، تثبیت مالی می‌تواند آهسته انجام گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها