عصر خودرو

وزیر دارایی روسیه:

اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۷ یک درصد رشد می‌کند

عصر بازار- وزیر دارایی روسیه اعلام کرد: انتظار دارد رشد اقتصادی این کشور در ماه آگوست به صفر برسد. این در حالی است که در ماه آوریل، تولید ناخالص داخلی بزرگترین کشور دنیا ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۷ یک درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، الکسی اولیوکایف، وزیر دارایی روسیه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر اعلام کرد: «من فکر می‌کنم رشد اقتصادی ما در ماه آگوست به صفر برسد. ما در حال ثبت یک رشد آهسته ولی با روند مثبت هستیم.»

    اولیوکایف اعلام کرد پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه در کل سال منفی 0.2 درصد است، ولی وی انتظار دارد که اوضاع اندکی بهتر شود و شاید در پایان سال جاری سرعت رشد به صفر و در سال 2017 به یک درصد یا بیشتر برسد.

    وی افزود: تحریم‌های غربی علیه روسیه بر سر بحران اوکراین تاثیر زیادی روی رشد روسیه وارد کرده است اما در حال حاضر اوضاع بهتر است که بخش عمده‌ای از آن ناشی از قیمت رو به رشد نفت و گاز بوده است.

    وزیر دارایی روسیه ادامه داد: «ما از تحریم‌ها خوشحال نیستیم ولی این تحریم‌ها دیگر اثر چشمگیری روی اقتصاد کلان ما ندارد.»

    در پاسخ به پرسش این روزنامه آلمانی در خصوص برنامه دولت برای خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی، اولیوکایف اعلام کرد که در نظر دارد اولین فروش را در سال جاری تکمیل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها