عصر خودرو

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت:

میتسویی به صنعت پتروشیمی ایران بازمی‌گردد

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ضمن اظهار امیدواری به بازگشت شرکت میتسویی ژاپن به پتروشیمی ایران گفت: این شرکت می تواند حضور فعالی در بخش پتروشیمی ایران داشته باشد.

میتسویی به صنعت پتروشیمی ایران بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در دیدار با آتسوشی کومه، مدیر اجرایی ارشد بخش خاورمیانه، اروپا و آفریقای شرکت میتسویی ژاپن بر ضرورت همکاری با شرکتهای ژاپنی در بخشهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پسابرجام تاکید کرد و افزود: با توجه به سابقه درخشان این شرکت در بخش پتروشیمی، این شرکت می تواند در پروژه های صنعت پتروشیمی ایران حضور فعالی داشته باشد.

    وی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران ظرف 10 سال آینده به 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، تصریح کرد: امیدواریم این شرکت با توجه به نیاز این بخش به سرمایه گذاری در این صنعت حضور یابد.

    در این دیدار که جمعی از مدیران این شرکت ژاپنی حضورداشتند، کومه، مدیراجرایی ارشد بخش خاورمیانه، اروپا و آفریقای شرکت میتسویی ژاپن که به تازگی به این سمت برگزیده شد، اظهار کرد: ایران نقش مهمی در میان کشورهای منطقه دارد و همکاری با این کشور برای ژاپن مهم است.

    میتسویی، شرکت خوشه‌ای ژاپنی است، که شرکتهای تابعه، زیرمجموعه و فرعی آن، در حوزههای مختلف صنعتی، شامل استخراج معادن و فلزات، صنایع نفت و گاز و صنایع پتروشیمی، خدمات مالی، بانکداری و بیمه، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنعت نساجی و کشاورزی، صنایع خودروسازی و صنایع سنگین، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، خدمات لجستیکی و ترابری، فعالیت می کنند.

    شرکت میتسویی در سال 1673 از سوی میتسویی تاکاتوشی تاسیس شد و هم اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای خوشه‌ای ژاپن است و از قدیمی‌ترین شرکتهای جهان به‌شمار می‌آید.

    تعداد زیادی از بزرگترین شرکتهای امروز ژاپن، که در سطح بین‌المللی نیز مطرح هستند، در گذشته از شرکتهای زیرمجموعه گروه میتسویی به شمار می رفتند که پس از جدایی از این شرکت، مستقل شدند، که از آن جمله می‌توان به شرکتهای: تویوتا، توشیبا، میتسوبیشی، میزوهو بانک، توکیو برودکاستینگ سیستم، گروه مالی سومیتومو میتسویی، گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی و فروشگاه ایستان اشاره کرد.

    شرکتهای میتسویی در کنار میتسوبیشی ژاپن دارای برترین فناوریهای روز جهان در صنعت پتروشیمی هستند که پس از لغو تحریمها آمادگی خود را برای بازگشت به صنعت پتروشیمی و سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کردند، این شرکتها پیش تر نیز در این صنعت حضور داشتند و سرمایه گذاری کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها