عصر خودرو

یک مقام وزارت اقتصاد:

سرمایه گذاری بیشتر در بورس از راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار-مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در ورود به معاملات بورس تاکید کرد و بیان داشت : فعالیت بیشتر بورس و مشارکت مردم در این امر وافزایش سرمایه گذاری در بورس از راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

سرمایه گذاری بیشتر در بورس از راهکارهای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، سید جواد هاشمی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل امور اقتصادی و دارایی فارس در شیراز اظهار داشت : مشارکت بیشتر در سرمایه گذاری بورس کار فرهنگی می طلبد ، متاسفانه طیف وسیعی از جامعه ما اکنون با فعالیت های بورس بیگانه اند و آشنایی خوبی از این مفاهیم ندارند .

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بورس موجب جمع شدن نقدینگی شده و امنیت اقتصادی بیشتر برای جامعه به ارمغان می آورد.
    هاشمی اضافه کرد: در برخی کشورهای صنعتی از هر دو نفر یک نفر در بورس سرمایه گذاری کرده است ولی در جامعه ما اینطور نیست ، بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی ناشی از همین بی توجهی به نهادهای اقتصادی از جمله بورس است .
    مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی همچنین از اقتصاد مقاومتی به عنوان جهت اصلی حرکت اقتصاد نام برد و گفت : همه برنامه های اقتصادی در کشور باید همسو با اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی اقتصاد باشد ، روح فعالیت ها و توسعه اقتصادی در کشور ما اقتصاد مقاومتی است .
    هاشمی ادامه داد : حذف نفت از بودجه که در بودجه سال جاری هم به آن توجه شده است در راستای اقتصاد مقاومتی است ، بعد از حذف نفت باید درآمدهایی جایگزین آن کنیم که از جمله آن افزایش سهم درآمدهای ناشی از مالیات است .
    وی گفت : برخی کشورها از جمله آمریکا 80 درصد از درآمد بودجه را از مالیات ها به دست می آورند ، این سهم در برخی از کشورهای دیگر بالای 100 درصد است .
    این مقام اقتصادی همچنین بر لزوم توسعه زیر ساخت های گردشگری در کشور تاکید کرد و گفت : با حذف نفت از درآمدهای اقتصادی مقوله گردشگری توجه بیشتر می طلبد ، گردشگری می تواند جایگزین مناسبی برای درآمد نفت باشد .
    در این مراسم از خدمات محمد حسین مبشری مدیرکل پیشین اقتصاد و دارایی فارس تقدیر و بابک دایی به عنوان مدیرکل جدید اقتصاد و دارایی استان فارس معرفی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها