عصر خودرو

پیش‌بینی اقتصاددانان اتحادیه ملی اقتصاد کسب‌وکار;

رشد اقتصادی آمریکا کند می‌شود

عصر بازار- در پی افزایش نااطمینانی در خصوص تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر چشم‌انداز اقتصادی، رشد اقتصادی ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ احتمالا به کندترین سرعت خود در ۴ سال اخیر برسد.

رشد اقتصادی آمریکا کند می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پیش‌بینی اتحادیه ملی اقتصاد کسب‌وکار (NABE) نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال جاری رشدی 1.9 درصدی خواهد داشت. این میزان از رشد کمتر از پیش‌بینی 2.5 درصدی قبلی این موسسه در ماه مارس بوده و تقریبا برابر با رشد 2 درصدی سال گذشته خواهد بود.

    نزدیک به 60 درصد از پیش‌بینی‌ کنندگان اعلام کردند عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر به اقتصاد ضربه خواهد زد.

    لیزا امسبو ماتینگلی، رئیس NABE اعلام کرد: «اگر من مالک یک کسب‌وکار متوسط بوده و خبرهای ضد‌ونقیضی از انتخابات می‌شنیدم، در خصوص استخدام یا سرمایه‌گذاری بسیار محتاطانه‌تر عمل می‌کردم.»

    امسبو ماتینگلی، که همچنین رئیس مرکز تحقیقات تخصیص دارایی شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی در بوستون نیز هست اعلام کرد:«بزرگترین عامل کاهش چشم‌انداز اقتصادی در سال 2016، ضعف در سرمایه‌گذاری کسب‌وکار بوده است. پس از رشد 2.8 درصدی هزینه‌های تجهیزات، ساختار و مالکیت معنوی در سال گذشته این ارقام نیز همگی در سال 2016 کاهش خواهند یافت.»

    در سال جاری سود شرکت‌ها نیز برای نخستین بار از سال 2011 کم خواهد شد. NABE همچنین پیش‌بینی کرد که سود بعد از پرداخت مالیات 2 درصد کاهش خواهد یافت، این در حالی است که میزان سود در سال گذشته رشدی 3.3 درصدی را تجربه کرده بود.

    NABE  برآورد کرده که اقتصاد آمریکا در سال 2017 مجددا روندی رو به رشد خواهد گرفت و تولید ناخالص داخلی در آن سال رشدی 2.3 درصدی خواهد داشت. همچنین سود شرکت‌ها نیز در سال آینده تقویت شده و 3.9 درصد افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو