عصر خودرو

صعود سنگ‌آهن و فولاد جهانی در پی افت دلار

عصر بازار- در پی سقوط ارزش دلار و آمار ضعیف اشتغال آمریکا که موجب کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک شد، به دنبال رشد قیمت نفت و مس، قیمت سنگ‌آهن و فولاد چین نیز در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

صعود سنگ‌آهن و فولاد جهانی در پی افت دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، انتشار آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه نشان داد که تعداد مشاغل این کشور در ماه گذشته تنها 38 هزار واحد افزایش داشته که کمترین مقدار از سپتامبر 2010 بوده است. این در حالی است که پیش‌بینی ها خبر از رشد 164 هزار واحدی داده بود.

    بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری را بسیار ناچیز می‌دانند و این در حالی است که دلار به پایین‌ترین سطح سه‌هفته‌ای خود در برابر دیگر واحدهای پولی رسیده و موجب تقویت قیمت کالاهای اساسی شده است.

    بر اساس این گزارش هر تن میلگرد در بازار آتی شانگهای با رشدی 1.3 درصدی 2005 یوآن (305  دلار) معامله شد. قیمت هر تن سنگ‌آهن نیز در بورس کالای دالیان با 1.4 درصد افزایش به 352.50 یوآن رسید.

    در حالی که کندی ساخت‌وساز در ماه جاری روی سرمایه‌گذاران فشار وارد کرده است، قراردادهای آتی سنگ‌آهن و میلگرد در هفته گذشته رشد ناچیزی داشتند.

    ویوک دار، تحلیلگر کامان‌ولث بانک استرالیا اعلام کرد: در آستانه تعطیلات جشنواره دراگون‌بوت در روزها پنج‌شنبه و جمعه، برخی از کارخانه‌های فولاد چین به دنبال ذخیره‌کردن سنگ‌آهن هستند.

    با این وجود، ذخایر بالای سنگ‌آهن در بنادر چین نشان می‌دهد که تقاضای کارخانه‌ها برای محموله‌های جدید ممکن است محدود شده باشد.

    بر اساس آمار شرکت مشاوره استیل‌هوم، در هفته منتهی به سوم ژوئن، موجودی سنگ‌آهن وارداتی در بنادر بزرگ چین با ایستادن در سطح 100.25 میلیون تنی نسبت به هفته گذشته افتی 400 هزار تنی را تجربه کرد.
    روز جمعه، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 3.3 درصدی 49 دلار و 50 سنت معامله شد. این در حالی است که بر اساس آمار TSI، این شاخص جهانی با ثبت افت 2.8 درصدی در هفته گذشته، پنجمین هفته کاهش قیمت خود را در 6 هفته اخیر تجربه کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها