عصر خودرو

دیروز در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۱۷۴درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۹هزار و ۲۵۲ قرارداد و ارزش آن به بیش ۹۸۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنج شنبه گذشته رشد ۱۷۴ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۳ هزار ۳۷۳ قرارداد رسیده بود.

رشد ۱۷۴درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، افزایش بهای اونس جهانی در روز جمعه و نزدیک شدن آن به مرز هزار و 250 دلار، موجب رشد قیمت بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روز یکشنبه شد.

    به طوری که دیروز از  پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران، سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 19 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/23 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد1/59 درصدی به قیمت یک میلیون و31هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 42هزار تومان معامله شد و با افزایش 1/49 درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با 1/41 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 56 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 75 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/55 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز یکشنبه با افزایش نرخ رو به رو شد و این رشد روند معاملات را  تحت‌تاثیر قرار داد. به گفته فعالان، عامل زمینه‌سازی که موجب افزایش اونس در بازارهای جهانی شده علاوه بر کاهش ارزش دلار انتشار آمار مربوط به اشتغال آمریکا بوده است.

    به اعتقاد فعالان بازار طلا و سکه، افزایش بهای اونس در روز جمعه و تعطیلی بازار در روز شنبه، تا حدی موجب سردرگمی معامله‌گران بازار داخلی در رابطه با روند قیمت‌ها شده بود، اما در نهایت رشد تقاضا در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را به دنبال داشت.

    به این ترتیب طی روز یکشنبه، بهای سکه در بازار نقدی با به یک میلیون و 11 هزار تومان رسید.

    این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز با روند صعودی قیمت رو به رو شد و به ترتیب با قیمت های 512 هزار تومان، 274 هزار تومان و 183 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها