عصر خودرو

در جریان معاملات روز جاری رخ داد؛

جابه‌جایی بیش از ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری با دادوستد بیش از ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار به پایان رسید.

جابه‌جایی بیش از ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز دوشنبه، 17 خردادماه در 23 هزار و 624 دفعه معاملاتی رقمی بیش از 326 میلیون ورقه بهادار معامله شد که ارزش آن بالغ بر یک هزار و 110 میلیارد ریال بود. در این روز آیفکس نیز افت 5.7 واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 814.8 واحدی ایستاد.

    روز جاری نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون و سهامی ذوب‌آهن اصفهان در حالی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتندکه به ترتیب سه نماد نفت پاسارگاد، پالایش نفت تهران و پالایش نفت شیراز با رشد قیمتی خود، بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.
    بررسی معاملات امروز فرابورس حاکی از آن است در بازار سهام، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار نماد «ذوب» با دادوستد 20.29 میلیون سهم به ارزش 62.1 میلیارد ریال قرار داشت و این نماد همچنین در صدر پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی ایستاد. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری مسکن الوند و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان نیز به ترتیب دومین و سومین نمادهای پربازدید در جریان معاملات روز جاری بودند.
    بر پایه این گزارش، در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی با نماد «اخزا22» بیشترین حجم و ارزش معاملات این بازار را با خرید و فروش 332 میلیون ورقه به ارزش 314 میلیارد ریال در اختیار گرفت.
    از سوی دیگر امروز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان به مدد حجم و ارزش بالای معاملاتی صدرنشین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFها)  ایستاد و صندوق سرمایه‌گذاری گنجیه آینده روشن در این رده‌بندی دوم شد.
    در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت هر ورقه تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 837 هزار ریال تا 870 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت و اوراق تسهیلات مسکن شهریور 94 با بیشترین درصد افت قیمتی روزانه روبه‌رو شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها