عصر خودرو

عقب‌نشینی بازارهای سهام جهانی در آستانه سخنرانی یلن

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا با واکنش سرمایه‌گذاران به آمار اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا که روز جمعه منتشر شد و در آستانه سخنرانی رئیس بانک مرکزی این کشور، عقب نشینی کردند.

عقب‌نشینی بازارهای سهام جهانی در آستانه سخنرانی یلن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه 0.2 درصد کاهش یافت و به 129.46 واحد رسید.

    اقتصاد آمریکا در ماه مه 38 هزار شغل غیرکشاورزی ایجاد کرد که کمتر از میزان مورد پیش بینی اقتصاددانان و کمترین رشد اشتغال در بیش از پنج سال گذشته بود. این آمار احتمال عدم افزایش نرخهای بهره آمریکا تا ماه ژوییه را تقویت کرد. آمار ضعیف اشتغال به ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بزرگ از جمله ین لطمه زد. قوی شدن ین خبر بدی برای صادرکنندگان ژاپنی است زیرا به رقابت پذیری آنها در بازارهای خارجی ضربه می‌زند. دلار حدود 107 ین معامله شد در حالیکه پیش از انتشار آمار اشتغال در روز جمعه حدود 109 ین بود.

    مارگارت یانگ از شرکت "سی ام سی مارکتس" سنگاپور در این باره اظهار کرد: آمار اشتغال مایوس کننده بخشی از ابهام پیرامون افزایش نرخهای بهره آمریکا در ژوئن را رفع کرد و کمک کرد بازارهای جهانی ثبات پیدا کنند با این همه بازارها شاهد اندکی تصحیح قیمت در کوتاه مدت بودند اما از سوی دیگر در کوتاه مدت نگرانی‌هایی نسبت به دورنمای رشد اقتصادی آمریکا بوجود می‌آید.

    همچنین عامل دیگری که بازارهای سهام جهان را در سطح پایین‌تری نگه داشت، انتظار سرمایه گذاران برای سخنرانی جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا بود تا شاید نشانه‌های بیشتری درباره زمان افزایش نرخهای بهره این کشور بدست آورند.

    شاخص استاکس اروپا 600 با وجود رشد قیمت نفت و فلزات که ارزش سهام شرکتهای معدنی را بالا کشید، در ابتدای معاملات ثابت بود. نفت برنت با 0.9 درصد افزایش، به 50.06 دلار در هر بشکه رسید.

    شاخص 100FTSE انگلیس در پی کاهش ارزش پوند 0.8 درصد رشد کرد.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن در ابتدای معاملات 1.2 درصد کاهش یافت اما در ادامه موفق شد بخشی از ضرر متحمل شده را جبران کند و با 0.4 درصد کاهش، در 16580.03 واحد بسته شد.

    در چین شاخص شانگهای کامپوزیت 4.58 واحد کاهش یافت و در 2934.10 واحد بسته شد و هانگ سنگ هنگ کنگ روند نزولی اولیه را معکوس کرد و با 20.31 واحد افزایش، به 20967.55 واحد رسید.

    شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 به میزان 0.8 درصد افزایش یافت و به 5360.42 واحد رسید.

    بازارهای سهام کره جنوبی و نیوزیلند به مناسبت تعطیلات بسته بودند.

    در بازارهای ارزی، پوند انگلیس پس از انتشار نظرسنجی‌هایی که نشان داد حمایت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافته است، اُفت کرد و 1.1 درصد در برابر دلار و حدود 0.7 درصد در برابر یورو ریزش کرد.

    یورو با 0.2 درصد کاهش در برابر دلار، 1.1340 دلار معامله شد در حالیکه دلار 0.5 درصد در برابر ین افزایش یافت و 107.09 ین معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها