عصر خودرو

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تعامل با بورس کالا در اولویت شرکت های دانش بنیان است

عصر بازار- تعامل شرکت های دانش بنیان با بورس کالای ایران یکی از اولویت های این شرکت ها در راستای تبدیل شرکت های کوچک به بزرگ محسوب می شود.

تعامل با بورس کالا در اولویت شرکت های دانش بنیان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سه دسته تعامل بین شرکت های دانش بنیان با بازارهای سرمایه وجود دارد، گفت: تعامل با بورس کالا، ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و ورود سهام شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه از جمله تعاملاتی به شمار می رود که باید برای تبدیل شرکت های کوچک به بزرگ طی شود.

    سیدمحمد صاحبکار خراسانی در نشست تخصصی تعامل شرکت های دانش بنیان با بازار فرابورس ایران که صبح امروز در معاونت علمی برگزار شد، با بیان اینکه جهت گیری معاونت علمی در راستای نظام علم و فناوری است، گفت: اکنون فضای کشور طوری است که شرکت ها در فضای توسعه فناوری فعالیت می کنند.

    صاحبکار خراسانی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصاد در سطح جهانی تغییر کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشورها بر مبنای فناوری و زیرساخت های فرهنگی بنا نهاده شده است.

    سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تمام تمرکز و تلاش معاونت علمی و فناوری، طراحی بسته هایی برای تعامل شرکت های دانش بنیان بوده است، توضیح داد: تاکنون در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده بیش از 12 هزار شرکت ثبت نام کرده اند؛ از این تعداد، 5 هزار شرکت فرآیند ثبت نام را تکمیل کرده اند.

    به گفته وی، پس از ارزیابی ها مشخص شده که اکنون دو هزار و 350 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و از نظر معاونت علمی مورد تایید هستند؛ 60 درصد شرکت های دانش بنیان، نوپا هستند.

    صاحبکار خراسانی اظهار داشت: حجم مالی فروش این شرکت ها بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است.

    معافیت گمرکی شرکتهای دانش بنیان

    دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان گفت: اگر شرکت دانش بنیانی بخواهند از معافیت گمرکی برخوردار شود، معاونت علمی می تواند در این راستا حمایت هایی داشته باشد؛ ورود تجهیزات و کالاهایی برای انجام تحقیق و توسعه از سوی شرکت‌های دانش بنیان مشمول معافیت گمرکی می شود.

    صاحبکار خراسانی افزود: شرکت هایی که در چند کیلومتری شهرها هستند، می توانند مورد حمایت قرار گیرند تا شرکت خود را وارد شهر کنند.

    سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته ایم، این است که افراد متخصص در شرکت ها می توانند در زمان انجام نظام وظیفه ارتباط خود را با شرکت هایشان حفظ کنند.

    به گفته وی، این مسیر همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفته است.

    صاحبکار خراسانی اظهار داشت: 12 بسته صادراتی به عنوان بسته های حمایتی را برای شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف در نظر گرفته ایم.

    سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص بازارسازی شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت از ساخت داخل از مصوباتی است که در معاونت علمی مورد پیگیری قرار گرفته است. در این خصوص آیین‌نامه‌‌ای در شورای اقتصاد در حال پیگیری است تا پیوست فناوری را در این حوزه تنظیم کنیم.

    وی با بیان اینکه یکسری از شرکت ها می توانند در حد کفایت محصولاتی تولید کنند که جوابگوی نیاز بخش دولتی باشد، افزود: دولت باید یک فهرستی را تهیه کند تا بتواند نیازهای خود را با محصولات داخلی تامین کرده و دیگر این محصولات به کشور وارد نشود.

    صاحبکار خراسانی در خصوص فعالیت معاونت برای شبکه سازی آزمایشگاه ها گفت: ما توانسته ایم آزمایشگاه های دولتی و خصوصی را شبکه سازی کنیم و حدود 5 هزار دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی را در سراسر کشور ذیل شبکه آزمایشگاه فناوری های راهبردی بیاوریم تا آزمایشگاه ها از پراکندگی در بیایند.

    شرکتهای دانش بنیان صاحب زمین می شوند

    وی در خصوص واگذاری زمین در شهرک های صنعتی گفت: برای استقرار شرکت های دانش بنیان در 50 کیلومتری تهران مصوباتی از هیات وزیران دریافت کرده ایم تا شرکت ها بتوانند با 10 درصد آورده نقدی صاحب زمین هایی در نزدیکی تهران شوند.

    دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه معاونت علمی مذاکره ای با صدا و سیما برای تبلیغات محصولات شرکت های دانش بنیان داشته است، گفت: در حال حاضر محصولات شرکت های دانش بنیان به واسطه این مذاکره تبلیغ می شود، اما امتیاز تشویقی برای این شرکت ها تحت عنوان اضافه پخش در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه 80 درصد اضافه پخش برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است، گفت: یعنی شرکت های دانش بنیان با 100 ثانیه خرید، 180 ثانیه پخشی دارند.

    صاحبکار خراسانی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان از سوی دیگر برای تبلیغات محصولات خود در صدا و سیما از تخفیف 30 تا 40 درصد برخوردار می شوند.

    دبیر کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: هر چقدر کشور در زمینه شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کند، بیشتر تولید ثروت خواهد شد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها