عصر خودرو

کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار کمک کرد

عصر بازار- رئیس بخش تحقیقات کالایی کومرزبانک گفت: افزایش تولید نفت ایران فراتر از حد انتظار بوده است و اختلالات پیش بینی نشده در عرضه نفت برخی کشورها مثل نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار کمک کرده است.

کاهش عرضه نیجریه و کانادا به هضم نفت ایران در بازار کمک کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با توجه به بازگشت سریعتر از حد انتظار نفت ایران به بازار نفت، ممکن است روند ترمیم قیمت نفت متوقف شود.

    اوپک هفته گذشته تصمیم گرفت سیاست قبلی خود یعنی تولید بدون محدودیت را همچنان ادامه دهد و متاثر از خوش بینی اعضایش درباره بهبود وضعیت بازار نفت، حاضر به پذیرش سقف تولید جدیدی نشد. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفت، اعضای اوپک در نشست روز پنجشنبه در وین، هیچ سیگنال منفی ای درباره طرح کشورش به منظور افزایش بیشتر تولید به وی نداده اند.

    تولید نفت ایران سریعتر از آنچه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده بود افزایش یافته و به بالاترین رقم از سال 2011 تاکنون رسیده است. در همین حال، قیمت نفت به دلیل کاهش عرضه نفت نیجریه و کانادا که موجب خنثی کردن افزایش عرضه نفت ایران شده، به بالای 50 دلار رسیده است. اما به گفته تحلیلگران کومرزبانک و بانک بارکلیز، ترمیم احتمالی کاهش عرضه از جایی دیگر در جهان این ریسک را به دنبال دارد که موجب افزایش مجدد فشار بر قیمت ها شود.

    اوگن وینبرگ، رئیس بخش تحقیقات کالایی کومرزبانک در فرانکفورت گفت: «افزایش (تولید ایران) فراتر از حد انتظار بوده است... ما اکنون در نزدیکی حد توازن قرار داریم، اما این ناشی از اختلالات موقتی به وجود آمده در تولید است.»

    اختلالات پیش بینی نشده در عرضه نفت برخی کشورها مثل نیجریه و کانادا و افزایش تقاضای کشورهای همچون چین و هند به نفت برنت کمک کرده تا نسبت به پایین ترین رقم های 12 سال گذشته در ماه ژانویه تقریبا 80 درصد رشد کند.

    میسوین ماهش، تحلیلگر بازار نفت در بانک بارکلیز در لندن گفت: «ممکن است اختلالات پیش بینی نشده برطرف شود و نفت این کشورها به بازار برگردد و تقاضا نیز احتمالا در سه ماهه سوم سال اندکی تضعیف خواهد شد... پیش بینی ما از قیمت نفت برای سه ماهه سوم سال کاهشی است، زیرا برخی اختلالات پیش بینی نشده در عرضه در حال رفع شدن است و همچنین برخی مسائل ناشی از ملاحظات کلان اقتصادی وجود دارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها