عصر خودرو

مقام دانمارکی:

ایران می تواند سهم خود را از بازارجهانی خرما افزایش دهد

عصر بازار- مدیر صادرات شرکت دانپو دانمارک گفت: ایران می تواند صادرات محصولاتی مانند خرما و آجیل را به راحتی افزایش دهد و سهم خود را از بازار جهانی این محصولات بالا ببرد.

ایران می تواند سهم خود را از بازارجهانی خرما افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «جِسپر متیسن» که در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته تهران به نام « ایران آگروفود 2016» شرکت کرده بود، روز دوشنبه  افزود: در این سفر کوتاه به تهران که هدف اصلی آن شرکت در نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود بود، از چند فروشگاه بزرگ و کوچک در تهران دیدن و برخی محصولات از جمله خرما و آجیل را امتحان کردم و باید بگویم بسیار خوشمزه هستند.

    وی ادامه داد: تولیدکنندگان این محصولات می توانند در بازارهای جهانی بسیار موفق باشند و با رعایت استانداردهای بسته بندی، به آسانی بازار را از دیگر رقبا بربایند.
    متیسن تاکید کرد: ایران اقتصاد بزرگی است که بدون شک پتانسیل فراوانی دارد و ما در این نمایشگاه هستیم تا دانسته هایمان را از این بازار افزایش دهیم.
    مدیر صادرات شرکت دانپو(تولیدکننده فراورده های منجمد مرغی) اضافه کرد: ایران در صنایع فرآورده های منجمد مرغی نیز فعال است و محصولات مختلفی مانند ناگت و برگر مرغ با برندهای مختلف داخلی در فروشگاه ها وجود دارد که به نظر می رسد از کیفیت مناسبی برخوردار باشند اما ما هنوز در مورد آنها اطلاعات چندانی نداریم.
    وی تصریح کرد: با وجود تنوع شرکت های داخلی، هنوز جا برای رقابت هست و شرکت دانپو در صدد ورود به بازار ایران است.
    به گفته متیسن 9 شرکت از کشور دانمارک در نمایشگاه اگروفود 2016 شرکت کرده اند و طبیعی است با عادی شدن ارتباطات تجاری با ایران، در نمایشگاه های بعدی، شرکت های بیشتری حضور پیدا خواهند کرد.
    وی در مورد تمایل شرکت دانپو برای سرمایه گذاری در ایران گفت: هنوز صحبت در این زمینه زود است، زیرا شرکت دانپو در نخستین مراحل آشنایی با بازار ایران است. تصمیم به سرمایه گذاری نیازمند اطلاعات و بررسی های بیشتر است. اما اگر شرایط برای سرمایه گذاری خارجی خوب باشد و اعتماد سرمایه گذار جلب شود، به تدریج شرکت های خارجی از حوزه فروش محصول فراتر می روند و سرمایه گذاری را نیز در دستور کار قرار می دهند.
    بیست وسومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته به نام « ایران آگروفود 2016» دهم تا سیزدهم خرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
    در این نمایشگاه 710 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 746 شرکت خارجی از 46 کشور حضور داشتند و جدیدترین کالاها، تولیدات و خدمات خود را ارایه و در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
    تعداد شرکت کنندگان داخلی در این نمایشگاه حدود 36 درصد و تعداد شرکت کنندگان خارجی حدود 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها