عصر خودرو

یک مقام مسئول نفتی اعلام کرد؛

رکورد فروش نفت ایران به کره‌جنوبی

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به ثبت رکورد جدید در صادرات نفت به کره‌جنوبی، اعلام کرد: با وجود آغاز صادرات نفت به اروپا اما آسیا کماکان بزرگترین بازار نفت ایران است.

رکورد فروش نفت ایران به کره‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن  درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی، گفت: با لغو تحریم‌ها تاکنون حجم صادرات نفت خام ایران به این کشور آسیایی با افزایشی قابل توجه همراه شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت و میعانات گازی با دو شرکت بزرگ کره جنوبی، تصریح کرد: تاکنون قراردادهایی با شرکت‌های «اس کی» و «هیوندایی» کره جنوبی برای فروش نفت خام امضا شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در خرداد ماه سال جاری حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به حدود 400هزار بشکه در روز افزایش یافته است، اظهار داشت: این یک حدنصاب جدید برای فروش نفت خام به این کشور آسیایی در دوران پساتحریم به شمار می‌رود.

    قمصری همچنین با بیان اینکه با وجود ازسرگیری فروش و صادرات نفت خام ایران به شرکت‌های اروپایی همچون لوک اویل روسیه، توتال فرانسه و ساراس ایتالیا اما کماکان آسیا بزرگترین بازار نفت ایران است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا تابستان سال جاری حجم صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی تا سقف 600 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    بیژن زنگنه وزیر نفت هم اردیبهشت ماه سال جاری پس از دیدار با «کانگ هو این» وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها، گفته بود: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با 300 هزار بشکه افزایش در روز به 400 هزار بشکه رسیده است.

    در همین حال هفته جاری، شرکت دولتی کره جنوبی اعلام کرد: با رفع تحریم‌های نفتی ایران، صادرات نفت این کشور به کره جنوبی در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی به بیش از دو برابر نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن افزایش یافته است.

    بر این اساس مجموع صادرات نفت و میعانات نفتی ایران بین ماه ژانویه تا آوریل سال 2016 میلادی به 30 میلیون بشکه رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از رشد 113.5 درصدی برخوردار شده است.

    از این رو شرکت «اس کی اینوویشن»، بزرگترین پالایشگاه کره ای و «هیوندای اویل بانک»، چهارمین پالایشگاه این کشور به تبعیت از شرکت پتروشیمی «آهانوها توتال» در ماه آوریل واردات نفت خود از ایران را افزایش داده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها