عصر خودرو

از ابتدای امسال تاکنون؛

بورس تهران کم بازده ترین بورس جهان شد

عصر بازار- شاخص بورس بمبئی با رشد ۸.۲ درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران با افت ۵.۲ درصدی کمترین بازدهی را در میان شاخص بورس های معتبر جهانی از ابتدای سال تاکنون به خود اختصاص داده اند.

بورس تهران کم بازده ترین بورس جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای امسال تاکنون شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 5.2 درصد و شاخص قیمت (ارزش وزنی) 8.9 درصد کاهش و شاخص کل (هم وزن) 3.2 درصد و شاخص قیمت (هم­وزن) 0.7 درصد افزایش داشته است. همچنین اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن حاکی از عملکرد بهتر شرکت های متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکت های بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.

    این گزارش می افزاید: در این مدت شاخص فرابورس ایران نیز 1.1 درصد، قیمت دلار مبادله ای 0.8 درصد و قیمت یورو مبادله ای 1 درصد رشد و قیمت سکه بهار آزادی 0.4 درصد افت داشته است.
    حجم و ارزش معاملات نیز در هفته گذشته به ترتیب 24 و 12 درصد افزایش پیدا کرد و  صنعت "خودرو و ساخت قطعات" به تنهایی 46 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و بعد از آن، صنعت "بانک ها و موسسات اعتباری" با 11 درصد حجم معاملات هفتگی در رتبه دوم قرار گرفت.
    همچنین صنعت "محصولات کاغذی" با بازدهی مثبت 10.1 درصد، در صدر صنایع بورسی در هفته گذشته قرار گرفت و صنعت "خودرو و ساخت قطعات" با افت 5.6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها نیز "سرمایه گذاری اعتبار ایران" با رشد 25.1درصدی و "سایپا" با افت 16.3 درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
    بر اساس این گزارش؛ قیمت تمامی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته ای که گذشت کاهش پیدا کرده و در این میان، صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.6درصد افت، کمترین کاهش قیمت را از آن خود کرده است. همچنین در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی(NAV)، صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 0.2 درصدی، تنها صندوق با افزایش ارزش خالص دارایی ها بوده است.
    در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تاکنون، شاخص بورس بمبئی(BSE30) با رشد 8.2 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران (TEDPIX) با افت 5.2 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
    گفتنی است؛ قیمت فلزات اساسی ر بازارهای جهانی در 30 روز منتهی به دوازدهم خرداد امسال با نوسان همراه بوده و در این میان روی با 1.8 درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت و نیکل با 10.4 درصد افت بیشترین کاهش قیمت را داشته است و قیمت انواع نفت نیز با افزایش قیمت همراه بوده به طوری که قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 27، 23 و 31 درصد افزایش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها