عصر خودرو

مودیز رتبه اعتباری فنلاند را کاهش داد

عصر بازار- شرکت خدمات سرمایه‌گذاری مودیز، به دلیل رکود اقتصادی طولانی‌مدت، رتبه اعتباری فنلاند را تنزل داد.

مودیز رتبه اعتباری فنلاند را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت خدمات سرمایه‌گذاری مودیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، رتبه‌ بدهی فنلاند از AAA به AA1 کاهش یافته است. فنلاند از سال 1998 تاکنون از موسسه مودیز رتبه AAA را کسب کرده است. این کشور در سال 2014 رتبه‌ برتر خود را از موسسات رتبه‌بندی جهانی فیچ و اس‌اند‌پی از دست داده بود.

    این کاهش درجه به دلیل چالش‌های اقتصادی قابل‌توجه پیش‌روی اقتصاد فنلاند و رشد ضعیف بوده که مودیز انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال‌های آینده به ثبت برساند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود جایگاه مالی فنلاند در 5 سال آینده بدون چرخش چشمگیر در روند صعودی بدهی بخش عمومی، تنزل پیدا کند.

    پس از سقوط صنعت چوب و کاغذ، کاهش تقاضای صادرات از سوی روسیه و واگذاری کسب‌وکار شرکت تلفن همراه نوکیا، فنلاند در سال 2015 رکودی سه ساله را به پایان رساند. دولت فنلاند هم‌اکنون از سوی احزاب بازار کار برای کاهش دستمزد به منظور بازیابی رقابت‌پذیری بیشتر تحت فشار قرار گرفته است.

    رشد اقتصادی فنلاند در سه‌ماهه نخست سال جاری 2.4 درصد بوده که ناشی از توسعه مصرف و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است. با وجود این، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی در این هفته پیش‌بینی کرد که در سال جاری رشد اقتصادی تنها 1 درصد خواهد بود و بیکاری همچنان بالای 9 درصد باقی خواهد ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها