عصر خودرو

بویینگ عقب نشینی نمی کند

دور زدن تحریم‌های آمریکا از سوی آمریکایی‌ها

عصر بازار- باز شدن دوباره درهای اقتصاد ایران به سوی شرکت‌های خارجی پس از اجرایی شدن برجام باعث شده رقابتی سنگین بر سر برخی بازارهای بزرگ به وجود بیاید. بازارهایی که قطعا فروش هواپیماهای جدید به ایران یکی از بزرگترین اضلاع آن را می‌سازد.

دور زدن تحریم‌های آمریکا از سوی آمریکایی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایران رسما اعلام کرده در طول سال‌های آینده به بیش از 500 هواپیمای مسافرتی جدید احتیاج خواهد داشت و این به معنی آن است که ایرلاین‌های ایرانی تمام گزینه‌های پیش روی خود برای وارد کردن پرنده‌های جدید به کشور را بررسی خواهند کرد.

    اعلام آمادگی ایران خیلی زود با حضور و اعلام آمادگی ایرباس همراه شد و مذاکرات دو طرف در زمانی نسبتا کوتاه نتایجی قابل توجه پیدا کرد تا از این رهگذر 118 هواپیمای جدید به نام ایران نوشته شود.

    هرچند مراحل مالی و فرایند دریافت مجوزهای لازم برای وارد کردن این هواپیماها زمان بر شده و به نظر می‌رسد تابستان امسال بخشی از این فرایند به پایان برسد.

    در کنار ایرباس اما بازار قابل توجه ایران چشم دیگر غول این صنعت را نیز گرفته تا مسولان بویینگ در چند مرحله با دریافت مجوزهایی خاص از دولت ایالات متحده به تهران بیایند و با چند شرکت‌ هواپیمایی داخلی مذاکراتی را به انجام برسانند.

    با وجود آنکه هنوز مذاکرات ایرانی‌ها با بویینگ راهی طولانی برای نتیجه بخش شدن دارد و هنوز خبری از رسیدن به تفاهم ابتدایی نیز نیست، اما بویینگ قبل از هرچیز باید فکری جدی به حال انتقال منابع مالی از ایران بکند.

    بر اساس تحریم‌های دولت آمریکا، شرکت‌ها اجازه معماله اقتصادی با ایران از طریق دلار را ندارند و از این رو باید به گزینه هایی چون یورو فکر کرد.

    هرچند بویینگ هنوز برنامه دقیق خود برای دور زدن این تحریم‌ها را اعلام نکرده اما مدیران اصلی این شرکت صحبت از آن کرده‌اند که باید بازار ایران بین بویینگ و ایرباس تقسیم شود و از این رو این شرکت آمریکایی تمام توان خود را به کار خواهد بست تا بخشی از مشکلات فعلی رفع شود.

    طرف‌های ایرانی هنوز پاسخی درباره این صحبت های مدیران بویینگ منتشر نکرده‌اند و هرچند ایران تمام گزینه‌های موجود را پیگیری می‌کند اما مشخص نیست بویینگ تا چه حد در دور زدن تحریم‌هایی که دولت کشورش وضع کرده موفق خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها