عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

ساخت خط لوله نفت بین ایران-عراق

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه ساخت خط لوله جدید نفتی بصره و آبادان از کاهش تردد نفتکش‌های عراقی با ساخت این خط لوله مشترک نفتی بین ایران و عراق خبر داد.

ساخت خط لوله نفت بین ایران-عراق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس کاظمی در نشست با مدیران خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی یکی از سیاست‌های کلیدی صنعت نفت در برنامه ششم توسعه است، گفت: احداث خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی علاوه بر مزیت‌های اقتصادی دارای دستاوردهای زیست محطی و ارتقای ایمنی برای کشور است.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه با توجه به افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و تعامل بیشتر با کشورهای دیگر باید شبکه خطوط لوله نفتی کشور توسعه یابد، تصریح کرد: در این راستا باید تغییراتی در خطوط لوله انتقال نفت از مراکز به سمت جنوب کشور داده شود و اولویت صادرات سوخت به بنادر و جزایر جنوب کشور واگذار شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه با توجه به درخواست کشورهای همسایه، خطوط لوله انتقال فرآورده های نفت باید به سمت صادرات توسعه یابد، اظهار داشت: ساخت خطوط لوله جدید برای انتقال فرآورده‌های نفتی علاوه بر مزیت‌های اقتصادی منجر به ارتقای امنیت در مرزها و مبادی صادراتی کشور هم خواهد شد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سیاست افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی با کشورهای همسایه می‌تواند قاچاق سوخت را متوقف کند، تاکید کرد: بهترین شیوه که به نوعی حمله به منافع قاچاقچیان سوخت محسوب می‌شود، احداث خط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی در مرزها است که با این اقدام علاوه بر حذف قاچاق سوخت، نفتکش‌های جاده پیمای حامل مواد نفتی نیز جمع آوری شده و محیط امن تری در جاده‌ها و مرزها ایجاد خواهد شد.

    کاظمی با یادآوری اینکه هم اکنون احداث خط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی در مرزها و اتصال شبکه خطوط لوله نفتی کشور به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان علاوه بر مزایای اقتصادی و امنیت مرزها، موجب کاهش تردد نفتکش‌ها خواهد شد، تبیین کرد: قطعا ساخت خطوط لوله جدید نفتی در مبادی مرز امنیت این مناطق را ارتقا خواهد داد.

    معاون وزیر نفت در خصوص تردد نفتکش‌های جاده پیمای حامل مواد نفتی عراق هم توضیح داد: در این زمینه با مذاکراتی که با مقامات عراق انجام شده، احداث خط لوله انتقال فرآورده نفتی ایران به عراق از مسیر آبادان به بصره طراحی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه به دلیل مسائل داخلی عراق ساخت این خط لوله نفتی فعلا از پیشرفت قابل توجه‌ای برخوردار نیست، تاکید کرد: با انجام تغییراتی در آرایش خطوط لوله نفتی به دنبال کاهش تردد نفتکش‌های عراقی حامل محصولات نفتی در داخل کشور هستیم.

    عباسعلی جعفری نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت هم در این نشست خواستار نوسازی و بازسازی خطوط لوله قدیمی انتقال نفت خام و فرآورده نفتی شد و افزود: خط لوله 8 اینچ انتقال نفت نفت شهر- کرمانشاه یکی از خطوط لوله انتقال نفت قدیمی کشور اعلام بوده و در مجموع عمر متوسط خطوط لوله بیش از 35 سال باشد نیازمند بازسازی و نوسازی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها