عصر خودرو

تله ۸ هزار میلیارد دلاری

عصر بازار- با انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، امیدها برای افزایش نرخ بهره بانکی و رشد ارزش دلار کمرنگ شد. این گزارش نشان داد که در ماه می تعداد ۱۷۳ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شده است. اگرچه این رقم بیشتر از رقم ۱۶۶ هزار شغل ماه آوریل است اما نسبت به سه ماه نخست ۲۰۱۶ کاهش قابل توجهی را نشان میدهد. انتشار این گزارش به همراه برخی پیش بینی ها موجب نگرانی کارشناسان و سرمایه گذاران وال استریت شده است.

تله ۸ هزار میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مارتین وایس یکی از این کارشناسان است که در یادداشتی نسبت به آینده حوزه های اقتصادی و سیاسی آمریکا و برخی کشورهای توسعه یافته هشدار داده است. به گزارش وب سایت «مانی اند مارکتس» او می نویسد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروز اقتصاد آمریکا و جهان با آن درگیر است، حجم بالای پولی است که فدرال رزرو و همتایانش چاپ کرده اند که من آن را «تله 8 هزار میلیارد دلاری» نامگذاری کرده ام. به این موارد توجه کنید: از زمان سقوط بانک لمن برادرز در 15 سپتامبر 2008 که به «بیگبنگ فجایع مالی» معروف شده است، فدرال رزرو حدود 3.6 هزار میلیارد دلار پول بی پشتوانه چاپ کرده است. این رقم چهار برابر کل پولی است که فدرال رزرو از زمان تاسیس در 95 سال پیش چاپ کرده است.

    بانک مرکزی انگلستان هم مسیر مشابهی را طی کرده و از سال 2008 تاکنون حدود 435 میلیارد دلار پول چاپ کرده است. همچنین رقم پول های چاپ شده به دست بانک مرکزی ژاپن از زمان سقوط لمن برادرز به 2.5 هزار میلیارد دلار رسیده است. با احتساب رقم 1.5 هزار میلیارد دلاری چاپ پول از سوی بانک مرکزی اروپا، مجموع پول های چاپ شده در کمتر از 8 سال گذشته به بیش از 8 هزار میلیارد دلار رسیده است.

    این کارشناس بازارهای مالی می افزاید: چاپ این همه پول تا مدتی اثر مواد مخدر را داشت و پول ارزان، نرخ بهره صفر درصد، افزایش هزینه های مصرف کنندگان، رشد قیمت مسکن و قیمت سهام از پیامدهای آن بود. اما در بلندمدت آثار تخریبی آن آشکار خواهد شد. در واقع، این همه پول سرمایه گذاران را با ریسک های زیادی رو به رو خواهد کرد.

    نکته مهم دیگر، تمرکز ثروت و قدرت سیاسی در دست عده ای اندک است که نه تنها طبقه متوسط را تحت فشار قرار داده اند بلکه به تدریج میلیونرها را نیز از میدان به در خواهند کرد.

    در مجموع باید گفت که شرایط کنونی برای اقتصاد آمریکا، اروپا، ژاپن و کل جهان فاجعه بار است و در آینده نزدیک بسیاری از سرمایه گذاران وال استریت با زیان های کلانی مواجه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو