عصر خودرو

کارشناس اقتصادی:

واگذاری‌های دولت امسال هم تمام نمی‌شود

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی با پیش بینی این که امسال نیز واگذاریهای دولت تمام نمی شود گفت: مقاومت در برابر واگذاریها یکی از مواردی است که در دولت یازدهم بارها در خصوص آن صحبت شده و وزیر اقتصاد باید برای حل این مشکل راهکار ارائه دهد.

واگذاری‌های دولت امسال هم تمام نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیرحسین محمدزاده در خصوص فهرست 201 شرکتی که در نوبت واگذاریهای امسال دولت قرار دارند گفت: با توجه به گذشت بیش از 2 ماه از سال از یک سو و نیز رکود حاکم بر اقتصاد به نظر می رسد کار سازمان خصوصی سازی برای اتمام واگذاریها در سالجاری سخت باشد.

    این کارشناس اقتصادی اذعان داشت: وضعیت بازار سرمایه نیز از ابتدای سال به گونه ای نبوده است که واگذاریهای دولت مجال حضور در بورس و فرابورس را برای عرضه و فروش پیدا کند و بر این اساس به نظر می رسد کشش لازم در بازار سرمایه برای عرضه‌های دولت وجود نداشته باشد.

    وی با پیش بینی این که امسال نیز واگذاریهای دولت به سرانجام نرسد افزود: مقاومت در برابر واگذاریها یکی از مواردی است که در دولت یازدهم بارها در خصوص آن صحبت شده و وزیر اقتصاد باید برای حل این مشکل راهکار ارائه دهد.

    این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: تنوع صنایع و شرکتها یکی از ویژگی های فهرست 201 شرکتی دولت است که صنایع مختلفی از جمله بخش نفت و گاز، صنایع برق، نیروگاه‌ها، شرکت‌های گاز استانی، شرکت‌های توزیع برق، نمایشگاه‌های بین‌المللی، جایگاه‌های سوخت، شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صدا و سیما، کشاورزی، دامپروری و جنگلداری نیز در آن دیده می شود و بر این اساس خصوصی سازی باید تلاش بیشتری را برای بازاریابی این شرکتها انجام دهد.

    وی گفت: در سالهای گذشته سازمان خصوصی سازی به وظیفه ذاتی خود که عرضه سهام است عمل کرده اما این واگذاریها نتیجه قابل توجهی نداشته است و بر این اساس نباید عرضه صرف توجیه کننده عملکرد نه چندان خوب دولت در زمینه واگذاریها باشد.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: زمانی می توانیم بگوییم که دولت در راستای اجرای اصل 44 و واگذاریها تلاش و اقدام خود را کرده است که عرضه سهام دولتی به واگذاری و فروش آن توسط بخش خصوصی واقعی منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها