عصر خودرو

پیش‌بینی روند صعودی اونس طلا با افزایش نرخ بهره آمریکا

افزایش نامحسوس و لاک‌پشتی طلا در سال ۹۵

عصر بازار- نگاهی به تغییر و تحولات بازار طلا در ۱۵ روز ابتدای خردادماه، حکایت از رشد ۰.۴ درصدی قیمت‌ها دارد.

افزایش نامحسوس و لاک‌پشتی طلا در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بررسی تحولات بازار طلا نشان می‌دهد که در حالی که قیمت هر گرم طلای 18عیار در یکم خردادماه 102 هزار و 960 تومان بود، قیمت آن امروز به 103 هزار و 439 تومان افزایش یافت. این تغییرات، رشد 0.4 درصدی قیمت طلا در نیمه خردادماه را نشان می‌دهد.

    تغییرات هر گرم طلای 18عیار

    از سوی دیگر، تغییر و تحولات بازار طلا از ابتدای بهار، حاکی از رشد رشد 0.7 درصدی قیمت هر گرم طلای 18عیار تاکنون است؛ به طوری قیمت هر گرم طلای 18عیار در اولین روز کاری سال‌جاری، هفتم فروردین‌ماه 102 هزار و 680 تومان بود.

    در حالی قیمت طلا در سال جاری به صورت لاک‌پشتی و نامحسوس افزایشی بوده که در بازار جهانی، اونس نیز در روزهای گذشته به دنبال انتشار آمار آمریکا افزایش یافت.

    هر اونس طلا در پایان هفته با رشدی 2.5 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته، یک‌هزار و 243 دلار و 50 سنت معامله شد. جورجت بوئل، تحلیلگر ABN‌ در این خصوص اعلام کرد: «‌افت شدید در آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی برای دلار منفی و برای طلا مثبت بوده است. انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک از بین رفته و طلا احتمالا روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.»

    البته طلا در 4 هفته گذشته و پس از اظهارنظر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، با افت قیمت مواجه شده بود. با وجود این،‌ طلا همچنان در سال جاری میلادی 14 درصد رشد قیمت داشته است.

    تغییرات قیمت اونس جهانی طلا

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها