عصر خودرو

عرضه مازاد، عامل پنجمین سقوط هفتگی سنگ‌آهن جهانی

عصر بازار- پس از سقوط ابتدای هفته سنگ‌آهن به پایین‌ترین سطح خود از ماه فوریه، این کالای اساسی فولادسازی پنجمین افت هفتگی خود را در شش هفته اخیر به ثبت رساند.

عرضه مازاد، عامل پنجمین سقوط هفتگی سنگ‌آهن جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی تقویت مجدد انبارهای چین در پی مصرف شدید فولاد و اوج‌گیری قیمت در بازارهای آتی چین، این ماده اولیه فولادسازی از قیمت اوج خود در ماه آوریل نزدیک به 30 درصد افت داشته است.

    ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC در سیدنی با استناد به ضعف در تقاضای فصلی چین و عرضه بیشتر جهانی و گسترش معادن واله در برزیل اعلام کرد: «شانس عقب نشینی بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.»

    فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین معمولا از ماه ژوئن و در تابستان به دلیل گرمای هوا کند می‌شود و این موضوع موجب کاهش تقاضای فولاد می‌شود.

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در هفته گذشته با افتی 6 درصدی به پایین‌ترین سطح خود از 19 فوریه رسید.

    اما اسپونر معتقد است که سنگ‌آهن کف قیمتی پایین‌تری را آزمایش خواهد کرد و تلاش‌های پکن برای تحریک رشد اقتصادی از طریق هزینه‌های زیرساختی بیشتر تقاضای فولاد چین را افزایش خواهد داد: «من معتقدم سنگ‌آهن برای حفظ کف قیمتی 40 دلاری شانس کمی خواهد داشت.»

    سنگ‌آهن با لمس سطح 37 دلاری در ماه دسامبر گذشته، پایین‌ترین قیمت هفت سال اخیر خود را تجربه کرده بود.در بورس آتی شانگهای، هر تن میلگرد نیز در پایان هفته بدون تغییر چشمگیری یکهزار و 991 دلار معامله شد. در بورس کالای دالیان نیز  هر تن سنگ‌آهن با رشدی 1.3 درصدی در این هفته، 349 یوآن قیمت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها