عصر خودرو

احتمال از سرگیری صادرات سیمان به عراق؛

نیمه تیرماه قیمت سیمان افزایش می‌یابد

عصر بازار- سیمان به عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی در بخش صنایع معدنی است و عراق هم اولین مشتری خارجی آن بود اما مدتی است که با توجه به راه‌اندازی کارخانه‌های داخلی، واردات این محصول را به کشورش ممنوع کرده‌ است و دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تداوم این ممنوعیت تا بعد از ماه رمضان خبر می دهد.

نیمه تیرماه قیمت سیمان افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان با بیان این که هنوز مرزهای عراق روی هرگونه سیمان خارجی بسته است، گفت: ما درباره صادرات سیمان مذاکراتی با مسئولان عراقی داشته ایم ولی همچنان به دلیل مشکلات بودجه ای، امنیتی و پاسخگو بودن تولید داخلی عراق، واردات سیمان خارجی به این کشور به طور کل ممنوع اعلام شده است. البته مسئولان عراقی این ممنوعیت را موقت اعلام کرده‌اند و استنباط ما این است که صادرات سیمان ایرانی به عراق بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته می‌شود.

    وی با بیان اینکه بازار جایگزین برای عراق وجود دارد، ادامه داد: بازارهای صاداتی مناسبی برای سیمان وجود دارد که شامل افغانستان و کشورهای حوزه مشترک المنافع ( CIS ) می‌شود که این روزها وضعیت تجارتشان با ایران بهبود یافته است. همچنین رایزنی هایی نیز با کشورهای آفریقایی صورت گرفته است تا بتوان بازار صادراتی را تا آنجا گسترش داد.

    نیمه تیرماه قیمت سیمان افزایش می‌یابد
    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان از سال 1393 هیچ افزایش نرخی برای سیمان وجود نداشته است، اظهار کرد: هزینه تمام شده سیمان بالا رفته و حتما باید قیمت سیمان افزایش پیدا کند، چرا که افزایش نرخی از دو سال گذشته برای محصول نداشتیم و حتی در مقاطعی با کاهش قیمت نیز مواجه بودیم. اگر بخواهیم این صنعت را سرپا نگه داریم باید حتما افزایش قیمت را برای آن در نظر بگیریم.

    وی افزود: در حال جمع آوری هزینه های تمام شده از کارخانه‌های سیمان هستیم و با بررسی های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا 15 تیر ماه قیمت های جدید سیمان اعلام خواهد شد.

    شیخان همچنین وضعیت صنعت سیمان در دو ماه اول سال جاری را بدون تغییر ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مقایسه های آماری، دو ماه اول امسال نسبت به دو ماه اول پارسال تغییری در تولید و شاخص های سیمان به وجود نیامده است و آمار ها ثابت هستند. اما بر اساس عزم دولت برای بهبود وضعیت ساخت و ساز، به افزایش مصرف در آینده نزدیک امیدوار هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها