عصر خودرو

در پایان هفته رقم خورد؛

معامله بیش از ۱۱ هزار قرارداد در بازار مشتقه بورس انرژی

عصر بازار- در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه ۱۶ خرداد ۹۵)، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان و تبریز، حلال ۴۰۰، ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان، حلال ۴۰۲، ۴۰۴ و آیزوفید پالایش نفت تبریز، بنزول واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

معامله بیش از ۱۱ هزار قرارداد در بازار مشتقه بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی ایران را رقم خواهند زد.

    خاطر نشان می شود، در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهار‌شنبه 12 خرداد 95)، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، 11 هزار و 620 قرارداد به ارزش بیش از 108 میلیارد و 913 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در این روز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز بوتان و پروپان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، قطران ذوب آهن اصفهان و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 810 تن به ارزشی قریب به 8 میلیارد و 378 میلیون ریال بود.

    از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله تمام عرضه صورت گرفته نفتای سنگین پالایش نفت تهران و قطران ذوب آهن اصفهان به حجمی برابر با 700 تن اشاره کرد.

    طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 63 قرارداد معادل 1 هزار و 512 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 514 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌ باری، میان ‌باری و بارپایه روزانه 11 تیر 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 16 خرداد 95، 17 خرداد 95، 18 خرداد 95 و 19 خرداد 95 متوقف شدند.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 117 میلیارد و 806 میلیون ریال بالغ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها