عصر خودرو

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در چهار ماه اول سالجاری میلادی دو برابر شد

عصر بازار- شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد که میزان واردات نفت خام این کشور از ایران پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه تهران و افزایش صادرات نفت این کشور و همچنین ارزان بودن آن، در چهار ماه اول سالجاری میلادی به دو برابر افزایش یافت.

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در چهار ماه اول سالجاری میلادی دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام این شرکت، میزان نفت و میعانات وارداتی کره جنوبی از ایران در چهار ماه اول امسال، 113.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و به 30 میلیون بشکه رسید.
    شرکت ملی نفت کره جنوبی (KNOC) اعلام کرد: واردات سالانه نفت خام کره جنوبی از ایران در سال 2011 میلادی 87.2 میلیون بشکه بود که در سال بعد از آن و در پی تحریم های بین المللی به 56.1 میلیون بشکه کاهش یافت و این رقم در سال 2014 میلادی و در پی تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران به کمترین میزان خود یعنی 44.9 میلیون بشکه در سال کاهش یافت.
    این خبرگزاری نوشت: در پی توافق هسته ای که نقطه عطف مهمی در ایران به شماره می رود شرکت های کره شمالی به دلیل توسعه واردات نفت خام از ایران هستند که پنج تا شش دلار ارزان تر از نفت خام قطر عرضه می شود.
    شرکت نوآوری کره جنوبی، پالایشگاه اصلی این کشور و شرکت شماره چهار هیوندای به دنبال مجتمع پتروشیمی هانوا میزان واردات نفت خود از ایران را در ماه آوریل گذشته افزایش داده اند.
    یک مقام رسمی در یکی از پالایشگاههای کره جنوبی گفت: واردات نفت از ایران در صورت رفع موانع باقی مانده از جمله حل و فصل موضوع دلار آمریکا در تجارت، بازهم افزایش خواهد یافت.
    میزان صادارت نفت خام ایران که در سال 2011 میلادی حدود 2.5 میلیون بشکه در روز بود به دلیل اعمال تحریم ها، تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود و به گفته «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران، این میزان در حال حاضر به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها