عصر خودرو

سیتی‌گروپ:

افت سال ۲۰۱۵ نفت موجب سودآوری دیگر بخش‌ها نشد

عصر بازار- سقوط قیمت نفت باعث شده تا تحلیلگران به سرعت برآوردهای خود از درآمد شرکت‌های انرژی در جهان در سال ۲۰۱۵ را تا حدود ۱۶۴ میلیارد دلار کاهش دهند.

افت سال ۲۰۱۵ نفت موجب سودآوری دیگر بخش‌ها نشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت نفت در سال 2015 به شدت کاهش یافته است. به نظر می‌رسد به دلیل داشتن بودجه بیشتر برای خرید کالا، این افت قیمت به نفع خانوارها شود. اما به واقع این پول کجا می‌رود؟ رابرت باکلند و مرت گنک،‌ تحلیلگران سیتی‌گروپ در پاسخ به این پرسش معتقدند این پول، مسلما به دیگر شرکت‌های معاملات عمومی دنیا نخواهد رفت. تحلیلگران سیتی اعلام کردند: درآمد شرکت‌های انرژی جهان در سال 2015 نزدیک به 164 میلیارد دلار کاهش داشته است.

    تحلیلگران سیتی اعلام کردند: «سرمایه‌گذاران امیدوارند که کاهش قیمت نفت حتی با مدتی تاخیر باعث تقویت درآمدهای بخش‌های مصرف‌کننده محور دیگر شود. اما این ارتقا هیچ‌گاه انجام نمی‌گیرد. در واقع، برآوردهای درآمدی برای هر بخش هر دو سال گذشته کاهش یافته است.»

    در آمریکا، در میان فروپاشی قیمت نفت،‌ نرخ پس‌انداز افزایش یافته که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در مورد دوام چنین پس‌انداز‌هایی مطمئن نیستند و یا بیشتر مایلند تا در صورت وقوع بحران مالی، تراز مالی خانوار خود را تقویت کنند. مشخصا، سقوط قیمت نفت موجب کاهش درآمد جهانی هر سهم خواهد شد.

    برای مبتدیان، برآورد درآمدی به شکل عادی حرکتی نزولی دارد. علاوه بر این،‌ رشد دلار روی درآمدهای دلاری جهانی فشار وارد خواهد کرد.

    ذینفعان احتمالی قیمت پایین نفت، مصرف‌کنندگان اختیاری و شرکت‌هایی در ایالات متحده هستند که با فشار افزایش دستمزد دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اما تحلیل سیتی براین اصل استوار است که اوج‌گیری اخیر قیمت نفت و اثرات معمول آن روی بازار ارز خارجی، احتمالا موجب رشد جهانی سود خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها