عصر خودرو

ترکیه هفت نیروگاه گازی در ایران خواهد ساخت

عصر بازار- شرکت یونیت اینترناشنال ترکیه اعلام کرد هفت نیروگاه گازی به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار در ایران خواهد ساخت.

ترکیه هفت نیروگاه گازی در ایران خواهد ساخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  در اطلاعیه ای که روز شنبه از سوی این شرکت صادر شد، آمده است: ظرفیت تولید برق این نیروگاهها برابر با 10 درصد نیاز برق ایران خواهد بود.
    در اطلاعیه با اشاره به اینکه تاکنون چنین سرمایه گذاری ها در ایران با حمایت دولت صورت می گرفت، آمده است: این اولین الگوی سرمایه گذاری خارجی در ایران در این راستا خواهد بود.
    ریاست این شرکت را اونال اویسال رئیس پیشین باشگاه ورزشی گالاتاسرای ترکیه به عهده دارد.
    این شرکت از سال 1982 میلادی فعالیت برون مرزی دارد.
    براساس اعلام شرکت یونیت اینترنشنال، در راستای توافقات حاصل شده با وزارت انرژی ایران، هفت نیروگاه گازی به ظرفیت شش هزار و 20 مگاوات و به ارزش نزدیک به 4.2 میلیارد دلار در ایران خواهد ساخت. قرار است این طرح ها از اوایل سال آینده میلادی عملیاتی شود.
    اونال اویسال این توافقات را در راستای دوستی و اعتماد متقابل ایران و ترکیه و قدرت اعتماد کارآفرینان ترکیه ای در فعالیت های برون مرزی توصیف کرده و گفته است: نیروگاههای فعلی ایران با بهره وری 32 درصد به فعالیت خود ادامه می دهد و این درحالی است که نیروگاههای ساخت این کشور با حداقل بهره وری 60 درصدی فعالیت خواهند نمود.
    او گفته است براساس الگوی ساخت، بهره برداری و انتقال، با ایران قرارداد بسته اند و بعداز 20 سال این نیروگاهها را به ایران واگذار خواهند کرد.
    وی در توضیح جزئیات این توافق افزود: ایران به مدت شش سال گاز این نیروگاهها را تامین کرده و برق تولیدی آن را خریداری خواهد کرد.
    هوشنگ فلاحیان معاون وزیر انرژی ایران نیز در گفت و گو با روزنامه حریت ترکیه که در سه شنبه گذشته از سوی این روزنامه منتشر شد، گفته بود: قرار است به زودی قرارداد هایی با شرکت های انرژی ترکیه برای احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی به امضا برسد.
    او با اعلام اینکه شرکت های ترکیه ای نیروگاهی به ظرفیت تولید پنج هزار مگاوات و به ارزش سه میلیارد دلار در ایران خواهند ساخت، گفته است در زمینه های دیگری نیز سرمایه گذاری هایی مطرح است که هنوز نهایی نشده است.
    خبرنگار حریت در قالب دعوت کمیته ملی شورای جهانی انرژی در یازدهمین کنفرانس بین المللی انرژی در تهران شرکت کرده بود که این مصاحبه را نیز در حاشیه کنفرانس انجام داده است.
    فلاحیان به حریت گفته است: با سرمایه گذاری شرکت های ترکیه ای در ایران، تجارت انرژی بین دو کشور نیز افزایش خواهد یافت و حجم فعلی صادرات برق ایران به ترکیه که سالانه 350 مگاوات است در یک و نیم سال آینده به 1200 مگاوات و در مراحل بعدی به سه هزار مگاوات خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها