عصر خودرو

دوره کاربردی مدیریت و افزایش ضریب بازدهی دارایی شرکت‌ها

عصر بازار: واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان « دوره کاربردی مدیریت و افزایش ضریب بازدهی دارایی شرکت‌ها (بر‌اساس فعالیت شرکت‌ها) روز یکشنبه ۲۶مردادماه به مدت ۸ ساعت، برگزار می‌کند.

دوره کاربردی مدیریت و افزایش ضریب بازدهی دارایی شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، موضوع دارایی‌ها و سمت چپ ترازنامه، داستانی حتما طولانی‌تر از اندازه عمر ترازنامه دارد. سرمایه‌ها متمرکز می‌شوند تا دارایی تجمیع شود، دارایی تجمیع می‌شود تا سود به دست آید، سود حاصل می‌شود تا سرمایه مجدد ایجاد شود و این چرخه ادامه دارد.

    ولی در این میان یک نکته مهم وجود دارد؛ تا زمانی که سرمایه تبدیل به دارایی نشده با انواع ابزار موجود برای موجودیت آنی یا آتی آن می‌توان ارزش‌گذاری کرد و به نوعی می‌توان به‌صورت بالفعل یا بالقوه برای آن ضریب بهره‌وری تعریف کرد. لیکن وقتی سرمایه تبدیل به یک نوع دارایی می‌شود تعریف بهره‌وری برای دارایی مورد نظر به عوامل متعددی مرتبط می‌شود و عملیات تعیین ضریب بهره‌وری برای دارایی مورد نظر بسیار سخت به نظر می‌رسد.

    دوره مدیریت و افزایش ضریب بهره‌وری دارایی‌ها قصد دارد تا با شناسایی عوامل موثر دارایی در یک سازمان بر اساس فعالیت هدف، از هرز رفت دارایی‌ها با تبیین معادله تولید جدید و تبدیل دارایی‌های غیر‌موثر به دارایی مولد، جلوگیری کند.

    مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط آقای علی قنبری ارائه می‌شود شامل:
    تعریف کاربردی دارایی.انواع دارایی‌ها (جاری و غیر‌جاری)، (مشهود و غیر‌مشهود) تجزیه و تحلیل مفهوم فیزیکال عملیاتی شرکت‌ها.
    تعریف ضریب بازدهی دارایی‌ها برای انواع شرکت‌ها بر اساس معادله تولید و بازده. نحوه محاسبه ضریب بازده دارایی‌ها با مکانیزم محاسبه مستقیم (تجزیه و تحلیل نسبت‌های گردش دارایی با شاخص نرخ بازده) و محاسبات وزنی (معادله ضریب اهمیت دارایی در اثر‌گذاری نسبت‌های بدهی تعریف شرکت‌های قرار گرفته در زنجیره تامین (SCS) پیوسته و گسسته. تعریف انواع دارایی در زنجیره تامین پیوسته و زنجیره تامین گسسته بر مبنای ترازنامه شرکت مادر. ارتباط بین دارایی‌ها در انواع شرکت‌های تعریف شده در زنجیره تامین (پیوسته و گسسته) با ذکر مثال(جدید) انجام پروسه 5S برای دارایی‌ها بر مبنای ضریب اهمیت و ضریب دارایی. با در نظر گرفتن نسبت‌های گردش دارایی و معادله تولید.

    با ذکر مثال تئوری‌های صکوک دارایی‌ها و تامین مالی پس از انجام پروسه 5s، دارایی‌ها و تامین مالی مستقیم با هدف نگهداری دارایی با مبنای صکوک، دارایی‌ها و تامین مالی غیر‌مستقیم و با حذف یا تبدیل دارایی بر مبنای 5S دارایی‌ها. با ذکر مثال عملی علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.

     

    برچسب ها