عصر خودرو

در ماه می ۲۰۱۶

رشد کسب‌وکار اروپا متوسط باقی ماند

عصر بازار- رشد کسب‌وکار منطقه یورو در ماه می ۲۰۱۶ فراتر از حد انتظار بهبود یافته، ولی همچنان متوسط باقی مانده است؛ شاهدی دیگر که نشان می‌دهد رشد اقتصادی ابتدای سال در سه‌ماهه دوم تکرار نشده است.

رشد کسب‌وکار اروپا متوسط باقی ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص کمپوزیت مدیران خرید مارکیت اکونومیکز در ماه می 2016 برای منطقه یورو 53.1 واحد بوده که فراتر از انتظار 52.9 واحد تحلیلگران و رقم 53 واحدی ماه آوریل بوده است. این شاخص از اواسط سال 2013 همواره بالای 50 بوده که نشان از رشد دارد.

    کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد مارکیت اعلام کرد: «ارقام نهایی PMI برای ماه می اندکی بیش از برآوردهای اولیه بوده، ولی نشان می‌دهد که اقتصاد منطقه یورو همچنان با دنده سنگین به رشد خود ادامه می‌دهد.»

    آمار این بررسی نشان می‌دهد که در سه‌ماهه دوم سال 2016 رشد GDP در حدود 0.3 درصد خواهد بود.

    نمودارهای ماه گذشته نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه‌ماهه نخست سال جاری رشدی 0.5 درصدی داشته است.

    شرکت‌ها بار دیگر قیمت‌ها را کاهش دادند تا قیمت درب کارخانه به پایین‌ترین سطح 5 سال اخیر برسد. شاخص قیمت خروجی علی‌رغم رشد یک واحدی نسبت به ماه آوریل و رسیدن به 49.3 واحد همچنان زیر 50 قرار دارد.
    این آمار موجب ناامیدی بانک مرکزی اروپا خواهد شد، که در طی سال‌های اخیر با استفاده از سیاست‌های پولی تسهیلی در نزدیک کردن تورم به هدف 2 درصدی خود ناکام بوده است. آمار رسمی نشان می‌دهد که قیمت‌ها در ماه گذشته افتی 0.1 درصدی داشته‌اند.

    کاهش قیمت محصولات در اثرگذاری روی صنعت خدمات حوزه یورو ناکام بوده است. شاخص مدیران خرید بخش خدمات در ماه گذشته با رسیدن به 53.3 واحد اندکی بیشتر از برآورد اولیه گزارش شده است.

    با افزایش قیمت‌ ورودی با بیشترین سرعت خود از اواخر سال 2012، حاشیه سود شرکت‌ها در حال کاهش یافته است. شرکت‌ها در حال حاضر با هزینه‌های بیشتری مواجه هستند که ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و حمل و نقل و بالارفتن دستمزد کارکنانشان بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها