عصر خودرو

ایجاد سامانه جلوگیری از رسوبات مخازن نفت;

تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح کشور به دنبال عملی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت هستیم.

تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید پیروز موسوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از سه سال گذشته با امضاء تفاهمنامه‌هایی با مرکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور بحث ساخت، تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز در عرصه صنعت نفت را به شکل برنامه‌ریزی شده‌ای دنبال می‌کنیم.

    وی اضافه کرد: رهاورد این نوع استفاده از توان صنعتی داخل کشور، کاهش وابستگی برای تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور و صرفه‌جویی ارزی در راستای رسیدن به اهداف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری بوده است.

    موسوی تصریح کرد: 6 پروژه از دوازده پروژه مهم صنعت نفت در سال گذشته، مربوط به شرکت پایانه‌های نفتی ایران بوده است که این پروژه‌ها نتایج کارهای پژوهشی و کاربردی مورد نیاز صنعت نفت در این شرکت بوده است.

    وی ادامه داد: در سال گذشته در قالب تفاهمنامه و قراردادهای جداگانه، 13 قرارداد با جهاد دانشگاهی در راستای استفاده از توان پژوهش‌های کاربردی برای نیازهای صنعت نفت در حوزه پایانه‌های نفتی ایران انجام شد.

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: ایجاد سامانه جلوگیری از رسوبات مخزن یکی از عمده‌ترین قراردادهایی است که با جهاد دانشگاهی و صنایع داخلی منعقد شد که هر سامانه تا 80 میلیون تومان در طی سال صرفه‌جویی در بر خواهد داشت.

    وی ادامه داد: هم‌اینک با استفاده از توان شرکت‌های تجاری داخلی و جهاد دانشگاهی، پودر میکروبی برای پاک کردن خاک‌های آلوده انبوه‌سازی شده که نقش بسزایی در کاهش میزان نیازهای وزارت نفت برای استفاده از پودرهای وارداتی در این بخش دارد.

    موسوی عنوان کرد: ساخت و طراحی بازویی بارگیر و کارت الکترونیکی مسترینگ از جمله دیگر طرح‌هایی است که برای نخستین‌بار در سطح وزارت نفت مورد استفاده در شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرار می‌گیرد که میزان نیاز به این تولیدات که پیش از این از خارج کشور تأمین می‌شد را مرتفع می‌سازد.

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌ آمده، این شرکت جزء یک‌صد شرکت برگزیده کشور در راستای اجرایی کردن اهداف اقتصادی مقاومتی بوده است که در سال گذشته توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است.

    وی درباره نقش شرکت متبوعش در راستای دوران پسابرجام گفت: با توجه به اهداف دولت در زمینه نقش شرکت‌های دولتی و علی‌الخصوص تابعه وزارت نفت در پسابرجام، استفاده از ظرفیت‌های صنعتی درون کشور مورد توجه جدی شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرار گرفت.

    موسوی ادامه داد: بر این اساس و با درک محدودیت‌های موجود در منابع مالی، بازنگری جدی برای صرفه‌جویی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه با نوسازی در این زمینه مورد توجه واقع شد.

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: نتایج این تنوع رفتارهای جدید و مطابق با شرایط پسابرجام آمادگی برای صادرات بیشتر نفت و متناسب با سیاست‌گذاری‌های دولت و وزارت نفت در عرصه تأمین نیازهای کشور در حوزه نفت بوده است.

    وی عنوان کرد: با توجه به توسعه فازهای مدنظر وزارت نفت، از هم‌اکنون ظرفیت‌های جدیدی در عرصه صادرات نفت توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران ایجاد شده که می‌توان در نقش این شرکت در دوران پسابرجام را حیاتی تلقی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها