عصر خودرو

در تازه ترین نظر سنجی کیتکو ثبت شد؛

رای ۵۷ درصدی به افزایش بهای طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

رای ۵۷ درصدی به افزایش بهای طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، 21 کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد 12 نفر معادل 57 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

    بر اساس این گزارش 4 نفر معادل 19 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آتی با کاهش همراه می شود و 5 نفر دیگر معادل 24 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

    به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده انتشار امارهای ضعیف و عجیب اشتغال در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بوده است.

    وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه می تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2010 میلادی به شمار می رود.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز نیز بیش از 643 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 326 نفر معادل 51 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. 234 نفر معادل 36 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و 83 نفر معادل 13 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

    هفته گذشته نیز 51 درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند و 45 درصد کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

    قیمت طلا روز گذشته پس از انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شد و در پایان مبادلات جمعه به بیش از 1244 دلار رسید. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 2.2 درصد رشد داشته است.

    فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز در این باره گفت: آمارهای اشتغال آمریکا نه تنها موجب افزایش قیمت طلا شده بلکه تاثیر زیادی بر نشست آتی فدرال رزرو خواهد داشت. بعید به نظر می رسد که با انتشار این آمارهای ناامید کننده فدرال رزرو بخواهد در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

    فدرال رزرو آمریکا نشست دو روزه ای را در روزهای 14 و 15 ژوئن برگزار خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها