عصر خودرو

کارگروه یکپارچه سازی صادارت محصولات پتروشیمی تشکیل می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از تشکیل گارگروه یکپارچه سازی صادارت محصولات پتروشیمی خبر داد.

کارگروه یکپارچه سازی صادارت محصولات پتروشیمی تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره طرح یکپارچگی صادرات پتروشیمی گفت: برای انجام این مهم پیگیریهای متعددی انجام و تاکنون نیز در خصوص آن نشستهای با مدیران هلدینگها برگزار شده است.

    مهدی شریفی نیک نفس افزود: همچنین کارگروهی با حضور ذینفعان تولید و صدور محصولات پتروشیمی تشکیل و قرار شده است در مدت زمان یکماه پیشنهادهای خود را جمع بندی و به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارائه دهند.

    وی درباره برنامه ایران برای رفع موانع ضد دامپینگ ترکیه و هند، همچنین رقابت ایران در بازارهای جهانی نیز گفت: این اتفاق برای محصولات پلیمری ما در ترکیه رخ داده است و دیگر محصولات صادراتی به هند نیز با این مشکل مواجه شده اند.

    نیک نفس افزود: قوانین ضد دامپینگ موجب شده است تا دیگر رقبا از جمله شرکتهای عربستانی جای ایران را در بازارهای صادراتی اشغال کنند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: میزان صادرات ایران در ماه گذشته به ترکیه بسیار کاهش یافته است بطوری که با تعرفه های جدید، توان رقابت با شرکتهای عربستانی و قطر را نداریم.

    وی درباره پیگیری برای رفع مشکلات صدور محصولات پتروشیمی به ترکیه و هند گفت: از طریق دفاتر نمایندگی و وکلای خود این موضوع را پیگیری می کنیم.

    شریفی نیک نفس یادآور شد:البته این کشورها برای رفع قوانین ضد دامپینگ، رویه های طولانی دارند؛ آنها گروههایی را برای مذاکره با ما تعیین می کنند و سپس فرآیندی باید طی شود تا این مشکل رفع شود.

    وی به فراوانی و پراکندگی صادرکنندگان محصولات پتروشیمی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در صنعت پتروشیمی حدود ٥٥ مجتمع پتروشیمی داریم که در حدود ١٢ هلدینگ متمرکز شده اند و نیاز دارند که ساماندهی شوند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که اکنون صادرکننده های متعدد در بازار شامل مجتمعهای پتروشیمی، هلدینگها و دلالان و واسطه ها فعالیت دارند، گفت: واسطه ها و دلالان، مستقیم به مجتمعهای پتروشیمی مراجعه می کنند و با اقدامهای خود، سبب ایجاد رقابت منفی و تخریبی در بازارهای جهانی شده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها