عصر خودرو

وعده کمک «والس» به «سیپراس»;

اعلام حمایت فرانسه از یونان

عصر بازار- نخست وزیر فرانسه روز جمعه علاقه این کشور را به سرمایه‌گذاری در یونان ابراز کرد تا به این کشور بحران زده به منظور غلبه بر بحران مالی یاری برساند.

اعلام حمایت فرانسه از یونان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه، در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود آلکسیس سیپراس اعلام کرد: «منطقه یورو بدون یونان یا شنگن بدون یونان، نشان‌دهنده دیدگاه دیگری از اروپا است که ما در آن سهیم نیستیم.»

    وی افزود اطمینان دارد که کمک مالی بعدی برای یونان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که راه‌‌حلی برای مشکل بدهی یونان پیدا شود.

    هفته گذشته، وزرای مالی منطقه یورو و صندوق بین‌المللی پول به توافق رسیدند تا اختلافات خود را برسر چگونگی حل مشکل بدهی یونان کنار بگذارند. پارلمان یونان روز پنج‌شنبه تصویب کرد که این کشور برای پرداخت کمک مالی بعدی 7.5 میلیارد دلاری به اصلاحات مالی نیاز خواهد داشت.

    در پی مذاکرات پرتنش میان یونان و اعتباردهندگان بین‌المللی، فرانسه یکی از کشورهای اروپایی حامی یونان در یک سال گذشته بوده است.

    نخست وزیر یونان اعلام کرد: «در دوران سخت ما در تابستان گذشته، دولت فرانسه یکی از حامیان یونان بوده است و این موضوعی است که همه ما باید به آن توجه کنیم.»

    نخست وزیر فرانسه در سفر دو روزه خود به آتن، قرار است با میشل ساپین، وزیر دارایی و هارلم دزیر وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

    والس از تجار کشور خود خواست تا برای سرمایه گذاری به یونان بیایند و اعلام کرد که این کشور در زمینه انرژی، حمل‌ونقل و توریسم محلی مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

    بر اساس اعلام مقامات یونانی، فرانسه در صدد این است تا در خصوصی سازی راه‌آهن یونان و شرکت‌های تجهیزات آبی یونان سهمی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها