عصر خودرو

زنگنه:

ایران از نظر مقدار تولید و سهمش در اوپک باید به قبل تحریم برگردد

عصر بازار- وزیر نفت با بیان این که انتخاب بارکیندوی نیجریه ای به عنوان دبیرکل اوپک گزینه مورد نظر ایران بود در مورد تولید نفت کشورش گفت: ایران معتقد است که باید برگردد به وضعیت قبل از تحریم چه از نظر مقدار و چه از نظر درصد سهم تولیدش در اوپک.

ایران از نظر مقدار تولید و سهمش در اوپک باید به قبل تحریم برگردد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر نفت با اشاره با انتخاب 'محمد بارکیندو' کاندیدای نیجریه برای دبیر کلی اوپک، گفت: ما به راحتی همان طور که پیش بینی کرده بودیم کاندیدای خود را انتخاب کردیم. شخصیت با سابقه و مفیدی انتخاب شد که مورد نظر ما هم بود.

    زنگنه در خصوص تصمیم اوپک راجع به بازار نفت هم اعلام کرد که ''چیز خاصی'' اتفاق نیفتاد.

    وی ادامه داد: در مورد تولید چند تا بحث بود یکی که همین روال فعلی را ادامه دهیم که اعضا نیز در مقدار تولید خود دقت کنند و همچنین وضعیت بازار را بی ثبات نکنند . یک نظر هم این بود که سقف تولید برای هر کشور داده شود که این موضوع مورد قبول ما و اکثریت نیز نبود. چرا که عدد را بالا بردن به نظر ما خاصیتی برای بازار ندارد.

    وی افزود: ضمن اینکه ایران هم قبول ندارد سقف فعلی تولید خود را نگه دارد. ایران معتقد است که باید برگردد به وضعیت قبل از تحریم چه از نظر مقدار و چه از نظر درصد سهم تولیدش در اوپک.

    زنگنه اضافه کرد: با توجه به این اراده ما بود که اعضا با هم هماهنگی کنند که وضعیت فعلی با ملاحظه بازار ادامه پیدا کند.

    وزیر نفت پیشتر گفته بود که ایران همچنان تولید نفت خود را به میزان قبل از تحریم ها افزایش خواهد داد.

    وی افزود: سقف تولید نفت نه به نفع منافع ملی ما است نه منافع ملی کشورهای عضو اوپک، اما نظر ما این است که میزان سهمیه بندی مشخص شود که فکر می کنم در این نشست توافقی در این مورد صورت نخواهد گرفت.

    وی همچنین قیمت نفت را بشکه ای 70 دلار با توجه به بازار فعلی مناسب دانست.

    یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک هفته گذشته با حضور تمامی وزیران نفت کشورهای عضو این سازمان و هیات های همراه آنان در مقر دبیرخانه این سازمان در وین برگزار شد.

    اوپک بیش از 30 درصد از سهم بازارنفت جهان را در اختیار دارد و به اندازه این مقدار سهم می تواند بر بازار جهانی نفت خام اثر گذار باشد.

    نشست اوپک در حالی برگزار شد که تحریم های نفتی ایران به عنوان یکی از اعضای این سازمان لغو و افزایش سهم تولید و صادرات نفت خامش افزایش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها