عصر خودرو

اقتصاد ترکیه بوی خوش رونق می دهد

عصر بازار- قیمت اوراق قرضه ترکیه و شاخص های بورس این کشور در آخرین ساعات معاملاتی با رشد بی نظیری همراه شدند در حالی که قیمت لیر نیز تقویت شد و تورم مرکزی در این کشور نیز روند آهسته ای به خود گرفت و نسبت به ۹ ماه گذشته افت کرد.

اقتصاد ترکیه بوی خوش رونق می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر امکان افزایش نرخ بهره موجب رشد شاخص ها در اقتصاد ترکیه شد.

    بر اساس این گزارش، اوراق قرضه 10 ساله در ترکیه با رشد 25 واحدی همراه شد و روند نزولی هفتگی خود را به اتمام رساند.

    در این بین، شاخص اصلی بورس این کشور نیز با بیشترین میزان افزایش نسبت به هفت روز گذشته معامله شد در حالی که قیمت لیر ترکیه به سی امین روز افزایش نزدیک شد.

    تورم مرکزی در این کشور و قیمت غذا و سوخت با کاهش همراه شد و به 8.77 درصد رسید و کمترین میزان تورم مرکزی یا نقطه ای نسبت به ماه سپتامبر را به ثبت رساند.

    اروین کرگاوغلو، تحلیل گر ارشد آک بانک ترکیه در این خصوص اظهار داشت: عوامل و خبرهای مثبت برای پیشرفت و صعود بازارها همچنان در حال پررنگ شدن است در حالی که از این روند صعودی حمایت می شود.

    قیمت ارز رایج ترکیه در بازار ارز جهانی با رشد 1.3 درصدی در مقایسه با دلار همراه شده است و بیشترین میزان رشد را نسبت به ماه می سال جاری به ثبت رسانده است.

    در بورس استانبول نیز شاخص 100 شرکت برتر با رشد 2.7 درصدی همراه بوده است در حالی که قیمت سهام دو بانک آک بانک و ترکیه گارانتی بانکاسی در این کشور پیشرو در رشد شاخص اصلی بورس استانبول معرفی شده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها